Pokud na těchto stránkách ve vašem prohlížeči nevypnete AdBlocker Plus, tak se obsah nebude zobrazovat správně, protože jsou zablokovány některé důležité funkce pro správné fungování stránek. Po vypnutí znovu načtěte stránku.

OK

z okresu Mělník, Kladno a Ml.Boleslav

ŘÍJEN 2012
    Tento měsíc se s klienty rozloučíme a předáme je zpět do péče jednotlivých KoP okresů Mělník a Mladá Boleslav.
    V projektu nám do posledního dne zůstali 4 klienti, kteří byť usilovně hledali zaměstnání, nepodařilo se jim jej najít. 
    Přejeme jim v dalších měsících uplatnit znalosti nejen z tohoto projektu a brzy získat nové zaměstnání. wink
 
ZÁŘÍ 2012
   Někteří bývalí klienti, co od nás nastoupili na NOVĚ VYTVOŘENÉ PRACOVNÍ MÍSTO již končí své půl roční zaměstnání. Jedním z nich je i pan Kubíček na okrese Mělník, a můžeme mu pogratulovat – firma Tamtron Kralupy nad Vltavou si jej ponechala. yes
    Ostatní dosud nezaměstnaní klienti se stále snaží uplatnit na trhu práce, zatím neúspěšně.

SRPEN 2012
     V minulém měsíci se nám zaměstnala paní Mucsková z okresu Mladá Boleslav. Sice jsme se nedočkali slíbeného komentáře k jejímu novému pracovní místu, víme jen, že se jí na nové pozici líbí… asi má mnoho práce a je konečně vytížená, jak si přála angel
     Nikdo další se z našich klientů na okresech Kladno a Mladá Boleslav nezaměstnal. 

ČERVENEC 2012
    Je nádherné léto a naši klienti odpočívají na svých zahrádkách cool
    I tak se podařilo konečně po dlouhém úsilí najít zaměstnání paní Janě Mucskové. Nastoupila  16.7. jako specialistka ochrany životního prostředí pro hlavní město Praha. Paní Janě gratulujeme a doufáme, že se dočkáme nějakého článečku, jak se jí v novém zaměstnání líbí. yes
     Ostatní naši klienti stále v hledání pokračují.

ČERVEN 2012
     V měsíci červnu jsem navštívila Dobrovická muzea, kde bylo vytvořeno NVDM pro paní Mahovskou. Byla jsem velmi mile přijata paní ředitelkou Radkovou, která mě provedla po muzeu, seznámila mě s vývojem výroby cukru - jednoho z nejvýznamnějších potravinářských oborů v České republice, který se proslavil a prosadil v celém světě. Není náhodou, že se muzeum oborů cukrovarnictví, lihovarnictví a řepařství otevírá právě v Dobrovici.
Dobrovice je kolébkou těchto oborů na našem území, které výrazně ovlivnily řadu oborů dalších a současně je se svým okolím místem nadmíru kulturním, společenským a přírodně zajímavým.
 
    Paní Mahovská mě dále pak už sama provedla po areálu celého muzea. Na novém místě se jí líbí a pilně se učí, aby mohla provázet návštěvníky muzea…. Třeba se s ní také jednou setkáte angel
 
    Ostatní naši klienti stále práci hledají.
Nově opravený objekt muzea Paní mahovská na recepci muzea
Naše klientka s kolegyní na recepci Uvnitř areálu muzea
Zajímavosti muzea Budoucí průvodkyně
 
KVĚTEN 2012
    Naši klienti se snaží stále hledat zaměstnání.
    Ti, kteří jej mají dotované přes ESF, si je velice pochvalují.
    Paní Mahovská má tolik práce u Dobrovických muzeí, že stále ještě nestačila shrnout své dojmy na web wink
    Ale pan Mazanec se již stal součástí firmy AKUMOTO a takto o ní smýšlí:
  "Jako nezaměstnaný jsem dostal příležitost pracovat u firmy AKUMOTO. Firma AKUMOTO se soustřeďuje na elektrické dopravní prostředky, jako elektrické skútry, elektro bicykly a elektro koloběžky. Dále se zaobírá prodejem ekologických dopravních prostředků,(elektrické skútry, bicykly a koloběžky, která se zaobírá jejich prodejem, repasemi, opravami, poradenskými službami, které jsou součástí mého zaměstnání. Mé dojmy ze zaměstnání - Příjemné přijetí, dobrá opravárenská činnost. Jediná nevýhoda jsou stísněné prostory pro výkon práce."
 

duben 2012
    V měsíci dubnu nastoupili na dotovaná zaměstnání hned tři klienti – paní Gromanová a pan Mazanec z okresu Mělník a paní Mahovská z okresu Mladá Boleslav.
     Paní Gromanová začala svou dráhu jako prodejní a obchodní referent. Svůj prodej zahájila v Humanitárním obchůdku Českého červeného kříže na Mělníku. Sama o tom píše:
     "Nastupuji do zaměstnání od 10 hod. na pracoviště Českého červeného kříže na Mělníku na Blatech. Několik hodin každý den pracuji na různých úkolech, které jsou mi zadávány, např. přebírám oblečení a ostatní věci pro domácnost (sklo, porcelán, hračky, knihy), které půjdou do humanitárního obchůdku ČČK a které do sociálního šatníku. Dále jsem např. vybrané oblečení žehlila, fotila oblečení pro pozdější dání na internet, ukládala data do počítače, natírala barvou nástěnku, množila dokumenty na kopírce, razítkovala doklady, zakládala a třídila dokumenty do pořadače, zašla do papírnictví na nákup zvýrazňovačů a toaletního papíru. Mezi 13. a 14. hod. se přemístím z Blat, (většinou pěšky, někdy mě svezou autem) do středu města, kde v Seifertově ul. má ČČK pronajat obchůdek a kde od 14. do 18. hod. prodávám. Dnes jsem se dozvěděla, že o středách nebudu v obchůdku prodávat, nýbrž budu o středách odpoledne chodit do sociálního šatníku, který se nachází na Mělníku, v těsné blízkosti azylového domu a kde budu vydávat oblečení potřebným občanům za manipulační poplatek."

Paní Gromanová je ve svém zaměstnání spokojená. Paní Gromanová zahajuje další svůj pracovní den.

 
    Pan Mazanec nastoupil jako asistent expedice u Vladislavy Drahovzalové na Mělníku. Jeho práce spočívá v předprodejní přípravě výrobků do prodejny, dále pomocné a asistenční službě.
    Paní Mahovská od 1.4. pracuje jako asistentka ředitele o.p.s. v Dobrovických muzeích, o.p.s.
 
    Kromě dotovaných míst nám do zaměstnání nastoupila i paní Balounová z okresu Mělník. Od 10.4. pracuje jako obchodní zástupce.
 
     Přejeme našim nově pracujícím klientům mnoho úspěchů a klidu v nové práci. A stávajícím klientům se budeme i nadále věnovat při hledání zaměstnání. yesyes

A ještě spokojený pan Eda Křivánek na dotovaném pracovním místě.
 
BŘEZEN 2012
    Naši klienti z okresů Mladá Boleslav, Mělník a Kladno stále hledají zaměstnání, některým se daří. V tomto měsíci ukončují svou účast v projektu s nástupem do zaměstnání hned tři klienti – pan Mazanec a paní Gromanová z okresu Mělník a paní Mahovská z okresu Mladá Boleslav. Všichni klienti nastupují na nově vytvořená pracovní místa.
 
    Dojmy z pohovoru paní Gromanové (konečně se jí podařilo uspět a zaměstnání získat) -
 
   „V úterý dne 20.3.2012 jsem se zúčastnila pohovoru na Českém červeném kříži, středisko Mělník. Jednala jsem s paní ředitelkou, pohovor trval nejprve asi 15 minut přímo v budově ČČK, potom jsem odjela s p. ředitelkou autem do středu města do prodejny. P.ředitelka projevila souhlas s mým nástupem do zaměstnání, jednalo by se podle ní o nástup k 1.4.2012, rovněž souhlasila s tím, že se bude jednat o dotované místo. Pracovní dobu bych měla od 10 do 18 hod., a to tak, že bych začala pracovat v 10 hodin u nich na středisku a po několika hodinách práce bych se každý den přemístila do středu města Mělníka, kde bych od 14 do 18 hodin prodávala v jejich prodejně oblečení a jiné spotřební zboží určené pro charitu.“
 
    Pan Mazanec uspěl u firmy Akumoto, paní Mahovská bude nastupovat do Dobrovických muzeí.
 
   „Jmenuji se Eduard Křivánek, bydlím v Kralupech nad Vltavou a je mi 57let.
   Nejdříve bych touto cestou chtěl poděkovat Obslužné společnosti, a.s. a samozřejmě Mgr. Martině Švejcarové, za zprostředkování nového pracovního místa.
 
   Od 1.3 pracuji jako administrativní pracovník v účetnictví. Můj nový zaměstnavatel se jmenuje Zlatuše Jelínková  se sídlem v budově České pojišťovny. První den jsem obdržel pracovní smlouvu, byl proškolen z bezpečnosti práce a vyrozuměn o výši mého platu. Poté jsem se začal seznamovat s mojí pracovní náplní. Práce na počítači je různorodá a v době, kdy v tomto měsíci končí daňové přiznání za rok 2011, se zpracovávají podklady. Zakládám pro jednotlivé subjekty do programu faktury vydané i přijaté, výpisy z bank a do připravených tabulek zaznamenávám podklady jak pro plátce, tak i pro neplátce DPH. Všechny tyto operace provádím po zaškolení p. Jelínkové, která je velmi trpělivá a vždy poradí. Každý den se dozvídám něco nového a vždy se vracíme k tomu, co jsem se již naučil. V úřední dny odcházím z pracoviště na úřady s agendou pro Sociální zabezpečení, VZP a na poštu. P. Jelínková mi vždy perfektně připraví podklady s popisem, kde je odevzdat a jaké potvrzení přinést zpět. Seznámil jsem se s archivem uložených dokumentů, ve kterém provedu kontrolu a znovu seřadím dle aktuální potřeby. Každý pátek provádím úklid pracoviště.
 
   PÍ. Jelíková je velmi příjemná, vstřícná a má pochopení, že mi vždy vše nejde tak, jak by bylo potřeba. Já sám doufám, že si vše co nejdříve osvojím. První měsíc mého nového zaměstnání končí. V měsíci dubnu se zpracovává DPH, což bude zase něco nového. Mojí hlavní náplní je práce na počítači, a to je pro mě velká změna. V minulém zaměstnání jsem využíval počítač dvě hodiny denně, měl jsem podřízené pracovníky, sepisoval jsem smlouvy, dělal na projektech , chodil na audity, porady apod.
 
   Myslím si, že každá nová zkušenost člověka obohatí a může své zkušenosti předávat dál.
 
   S pozdravem důchodce čekatel Eduard Křivánek.“
                    
                                                             Pan Eda Křivánek na svém pracovišti.


ÚNOR 2012
„Tím větší budou tvé zásluhy, čím více lásky a nadšení vkládáš do každé práce.“
O.F.Babler
 
       Naši dva klienti z okresu Mladá Boleslav pokračují v odborné praxi po svých rekvalifikacích. I tak si i tito klienti našli čas na naše společné setkání klientů z okresů Kladno, Mělník, Mladá Boleslav dne 10.2.na Mělníku, pohovořili jsme s klienty o NVDM, o jejich pohovorech u zaměstnavatelů, dalších možnostech zaměstnání. Po té jsme se přesunuli do místní restaurace a vychutnali si u kávy a čaje příjemné posezení. Musím poděkovat i těm, kteří již do projektu nepatří a navštívili nás také. cheeky
 
      Během měsíce února vynaložili někteří naši klienti opravdu velké nadšení na pohovory u zaměstnavatelů. A jeden uspěl – pan E.Křivánek bude od 1.3. tohoto roku nastupovat jako administrativní pracovník v účetní firmě. Gratulujeme!
 
       Ostatní klienti dostanou možnost v dubnu, ještě nejsou pohovory např. u firmy Akumoto uzavřeny. A jak probíhaly pohovory právě u této firmy?
       Paní A.Gromanová
      "Předpokládám, že pohovor se mnou vedl p. D.ml., předala jsem mu svůj životopis, pohovor trval asi 10 minut. Pan majitel se zmínil, že v prvé řadě dávají přednost lidem, kteří by mohli být zaměstnáni na servis motorek a podle toho, kolika lidí by se toto týkalo, by se případně obrátili i na ostatní zájemce. S účetnictvím tam neuspěji, protože účetnictví jim zpracovává externí firma, takže to jde mimo ně. Pokud se týká administrativy, tak právě záleží na celkovém obrazu lidí, kteří se budou hlásit a podle toho se rozhodnou."
 
      Paní M.Balounová -
     "Moje účast na pohovoru byla rychlá,necelých 10 min., prošli jsme můj životopis, pán mi naznačil styl práce a řekl,že by radši muže,také že se nebrání pozici upravit,ale je to 90% práce ve skladu a přilehlé kanceláři."
 
      I nadále sledujeme život pana Kubíčka – jeho první výplata na NVDM – na přiložené fotografii.
                        
 
LEDEN 2012
      Přivítali jsme první měsíc v novém roce. Klienti z okresů Mladá Boleslav paní Muscková a pan Pospíšil pokračují v odborné praxi konající se po rekvalifikacích.
      Ostatní klienti z našich okresů hledají vhodné zaměstnání.
 
       Připojuji dojmy z pohovoru klientky paní Gromanové, okres Mělník na pozici účetní:
      "Pokud se týká samotného pohovoru, trval asi 10 až 15 minut. Probíhal v budově na Bezručové ul. č. 605, Mělník. Byla jsem v místnosti firmy Účetnictví Jelínková, kromě p. Jelínkové a mě byly v místnosti ještě dvě zaměstnankyně firmy, jedna paní ve středních letech a jedna paní mladší kolem 30 let. Pohovor probíhal formou otázek od p. Jelínkové na moji osobu a mých odpovědí. P. Jelínková zdůrazňovala, že kdyby se nejednalo o dotované místo, že by mě nepřijala, že hodně firem, kterým zpracovávají účetnictví, nyní začátkem roku končí, jedná se vesměs o malé firmy, které nemají dostatek peněz na placení účetnictví takto od odborné firmy. Ptala se mě na mé zkušenosti ohledně účetnických prací, ať již se jedná o zpracování faktur, bankovních výpisů, zajímala se rovněž o mé znalosti ohledně zpracování mezd a účetnictví vůbec. Používají software mělnické firmy Fryč, se kterým jsem 12 let pracovala (v letech 1997 až 2009), takže ani v této oblasti nebyl problém. Souhlasila jsem s nabízeným platem".
       Budeme nejen paní Gromanové, ale i ostatním držet palce, aby jim zaměstnání vyšlo.  wink
 
A dojmy pana Kubíčka z NVDM ve firmě Tamtron, kde od ledna náš „Bohouš“ pracuje:
     "Od ledna jsem po absolvování kurzu Zkušenost má hodnotu pořádaným Obslužnou společností, a.s. nastoupil do zaměstnání k finské firmě Tamtron, s.r.o. zabývající se montáží a servisem tenzometrických vah všech možných variant - silničních, železničních, na různé nakladače, dopravníky a pod. Sortiment je velice široký, takže se mám co učit.  Vyjíždím s jedním nebo dvěma montéry na nové instalace coby pomocník - zatím se žádná akce neopakovala - pořád nové a nové poznání. Ve firmě pracují samí mladí kluci, což je fajn. Jsem pořád venku, což je taky skvělé, protože upřímně řečeno, kanceláře už jsem měl za ty roky plné zuby, a  nyní mám alespoň možnost po letech vyzkoušet, jestli ještě umím dělat rukama, a kolik jsem toho zapomněl z řemesla.  Taky se mi líbí, že mají zasedačku a nikoli Meeting room, občas je schůze  a nikoli Meeting, a různí lidé mají různé funkce a nikoli role, jak je zvykem ve firmách, které jsou in. Zato se tady fakt maká. Až tento týden jsem "doma"(ve firmě), protože se připravuje materiál, rozvaděče a další komponenty na příští akce. Tak to je asi vše o mém novém zaměstnání, a snad se bude i do budoucna vyvíjet vše tak pozitivně jako poslední půlrok."         Zdraví Kuba
 

PROSINEC
    Tento měsíc naši klienti z okresů Kladno, Mělník a Mladá Boleslav, kteří byli na rekvalifikacích manažer či lektor, své rekvalifikace zakončili zkouškou. Byla jsem se za nimi podívat na závěrečných zkouškách a neměli to lehké, přesto všichni zkoušku složili. Musím jim pogratulovat, neb v čase, kdy se všichni připravují na Vánoce, se oni pilně učili yes.

Pan Pospíšil při závěrečné zkoušce na rekvalifikaci "Lektor" Paní Mucsková při závěrečné zkoušce na rekvalifikaci "Lektor"
 
Hodnocení rekvalifikace samotnými klienty:

Pan B.Štamberk
 
    "Kurs rekvalifikace na manažera byl organizován velmi zdařile. Vlastně proběhl přesně podle plánu, tak jak ho připravila Mgr. Vlčková z Bravony.
   Měl úroveň  a já myslím, že mám v životě s čím srovnávat. Nebudu popisovat jak to bylo zorganizováno s místem a budovou pro kurs, protože skvěle (ale to není vždy u tak komplexních akcí samozřejmost).
   Mě osobně nejvíce obohatil kontakt s lektorským sborem Bravony, protože sám jsem také přenášel a školil. Měli to lektoři prostě na špičkové úrovni připravené k přednesu, měli praxi a zkušenosti, doplněné poznatky vědy, literaturu, pohotovost při reagování na dotazy a řešili i problémy účastníků kursu. Sám určitě využiji kontakty na lektory, protože jsou to odborníci.
   Tímto závěrem bych však nechtěl pokazit výsledné výborné hodnocení ale musím doplnit i toto: úroveň jednotlivých účastníků rekvalifikačního kursu byla nestejná, což dělalo problémy, v závěrečném testu byly i otázky s nejednoznačnými odpověďmi, což komplikuje, někomu, kdo přemýšlí v souvislostech.
"
 
Paní J.Mucsková
   "Závěrečné hodnocení rekvalifikačního kurzu Lektor
Celkově rekvalifikační kurz Lektor hodnotím z mého hlediska pro mne velmi přínosným, kde jsem si rozšířila svůj profesní obzor.
Získala jsem v něm pro mne velice zajímavé informace o tom, co obnáší zaměstnání na pozici lektora. Přínosem pro mne jsou metody vyučování dospělých, jejich specifika, didaktické principy, rozdíl mezi učitelem a lektorem, psychologické faktory v procesu učení dospělých, ale i jaké jsou typy lektorů. Inspirativní byla výuka jak verbální, tak neverbální komunikace, osobnosti lektora a rétoriky. Moji pozornost získaly i styly zvládání konfliktů a v neposlední řadě projektování a příprava vzdělávacích akcí.
Těším se, na praktickou výuku u paní Mgr. Vlčkové, která má být uspořádána během měsíce ledna. Jsem mezi mála vybranými účastníky, čehož si nesmírně považuji. Zde mám možnost získat praktické dovednosti týkající se činnosti lektora."

 
 
Paní R.Šeráková
   "Zúčastnila jsem se projektu „Zkušenost má hodnotu“ který proběhl v termínu od 6. 9. – 23. 12. 2011. Všechny tři části Motivační klub, kurz „Dovednosti IT“ a především rekvalifikační kurz „Manager 2“ byly pro mne velkým přínosem.
    Obsah většiny přednášek byl velmi odborný, zajímavě a lidsky podán. Domnívám se, že výběr lektorů byl velmi šťastný, protože nám byli schopni víceméně předat svoje teoretické, ale především praktické zkušenosti. Něco jsme si zopakovali, ale především jsme se dozvěděli mnoho nového, co by nám mohlo pomoci k získání zaměstnání a lepšího uplatnění v něm. Kromě odborných znalostí byl velkým kladem také společenský přínos celé akce, kdy se sešli lidé přibližně stejného věku a na podobné společenské úrovni a se stejným obrovským problémem. Myslím, že z mnohých vytvořených vztahů leckteré mohou vytrvat i v budoucnu. Byla tam opravdu moc milá atmosféra, nejen mezi námi rekvalifikanty, ale troufám si říci i mezi námi a lektory.
    Chtěla bych za vše nám poskytnuté poděkovat Mgr. Martině Švejcarové. Závěrem Vám a ostatním lektorům přeji vše dobré do nového roku 2012.
"
 
 Ostatní klienti pilně hledali zaměstnání, ale zatím neuspěli u pohovorů u zaměstnavatelů.
Tento měsíc se s námi v projektu loučí paní Wolfová. Pan Kořenovský v lednu nastupuje do zaměstnání, gratulujeme. cheeky
Od 1.1.2011 nastupuje na NVDM pan Kubíček… držíme palce yesyes
 

LISTOPAD
   
     Měsíc listopad byl pro naše klienty velice náročný. Dokončili kurz Obsluhy osobního počítače, rozloučili se s panem lektorem Černým a někteří nastoupili v tomto měsíci na rekvalifikace – lektor či manažer.
     Musíme tento měsíc asi nejvíce pochválit pana Kubíčka, který se jako jediný z party klientů Obsluhy osobního počítače, účastnil testů ECDL a uspěl!!! yes
      Gratulujeme také panu Maškovi, který tento měsíc nastoupil do zaměstnání cheeky, o svém nenadálém nástupu píše:
 
„Vážení přátelé,
Jsem si vědom, že jsem z PC kurzu doslova a do písmene utekl. Ani jsem nestihl políbit na čelo „fšechny“ moje kolegyňky a podat ruku na rozloučenou mým kolegům. Bohužel rychlost mého odchodu byla vynucená nástupem do nového zaměstnání.
Co se stalo to se stalo…“
 
 
      Hodnocení rekvalifikačních kurzu dle našich klientů:
 
     "Rekvalifikační kurz Lektor hodnotím z mého hlediska, co se výuky týče, pro mne velmi přínosným.
Zde jsem se dozvěděla zajímavé informace o tom, co obnáší zaměstnání na pozici lektora. Zaujaly mne metody vyučování dospělých, jejich specifika, didaktické principy, rozdíl mezi učitelem a lektorem, psychologické faktory v procesu učení dospělých, ale i jaké jsou typy lektorů. Inspirativní byla výuka jak verbální, tak neverbální komunikace, osobnosti lektora a rétoriky. Moji pozornost získaly i styly zvládání konfliktů a v neposlední řadě projektování a příprava vzdělávacích akcí.
"        Jana Mucsková
 
     Rekvalifikace zpočátku nic moc, poté jsme měli Mgr. Vlčkovou na komunikaci a vyjednávání,což bylo celkem zajímavé téma a poslední tři dny jsme měli Mgr.Bartoňovou na psychologii a osobnost manažera, její přednášky byly skvěle připravené, měla úžasnou komunikační schopnost, lidský přístup, prostě fajn. Dá se říci, že částečně jsme si zopakovali některé skutečnosti, částečně jsme se obohatili o nové poznatky jak pro pracovní činnost, tak i pro osobní život. "Každý manažer by měl být psychologem, mediatorem,..."   Renata Šeráková
 
     " Rekvalifikační kurs zajišťovaný Obslužnou společností a.s. pro potřeby úřadů práce považuji za velmi přínosný.
     Sám jsem už u p. Svítka na Úřadu práce v Kladně pochválil Mgr. Švejcarovou za profesionální a velmi úspěšné vedení motivačních kursů v Mělníku v září 2011.
     Výuka během rekvalifikace na manažéra ve školícím středisku v Praze je zajištěna tak, že se mi neustále rozšiřují vědomosti, neboť lektoři svoje předměty uvádí i zajímavou formou. Dá se předpokládat, že tyto vědomosti lektorů napomohou k vyhledání odpovídající profesní příležitosti a dalšímu rozvoji osobnosti.
    Také zvažuji, pokud se mi nepodaří najít odpovídající zaměstnání (a budu-li v evidenci nezaměstnaných) možná v budoucnu obdobný kurs absolvovat, neboť to není ztráta času. Jsem velmi spokojen.
"            B. Štamberk
 
 
Slíbili jsme si, že se všichni sejdeme na dobré kávě v restauraci … věřím, že se nám to podaří v měsíci prosinci a připojíme z akce fotky wink

ŘÍJEN
     Během měsíce října klienti z okresů Mělník, Mladá Boleslav a Kladno dokončili Bilanční diagnostiku s panem psychologem Mgr.J.Jedelským. Jen připomínám, že tato aktivita začala již v měsíci září testy, které jsou nedílnou součástí projektu a výrazně pomohou  všem uchazečům o zaměstnání ujasnit si, ve které oblasti mají hledat svoje budoucí uplatnění na trhu práce. Po zpracování testů následovaly individuální pohovory s klienty.
    Další aktivitou měsíce října bylo právní minimum a udržitelný rozvoj. Byly to poslední společné aktivity všech klientů, kde získali přehled o základních pracovně právních předpisech. Je přeci důležité se správně orientovat v pracovně právních záležitostech.
 
    Od 17.10. máme 10 klientů z těchto okresů na kurzu Počítačových dovedností. Byla jsem se za nimi podívat a jak bylo vidět, jsou všichni spokojení. Zde se naučí zvládat dovednosti potřebné
k „ ovládnutí PC“
      Bohužel v měsíci listopadu v této aktivitě bude pokračovat jen 9 klientů, pan Eda Křivánek je nemocný. Držíme mu palečky, ať se rychle uzdraví.
 
Hodnocení kurzu PC od paní Anežky Gromannové:
 
     "Hodnotím kurs kladně, chtěla jsem ho absolvovat jednak z důvodu, že pokud něco vím, tak si to aspoň zopakuji, což se člověku na každém rohu také nestává zopakovat si znalosti od počítače, jednak se naučím nové věci, které neznám a které se mi mohou hodit. Zároveň oceňuji, že i když času není mnoho, je věnována určitá část kurzu jak Windows, tak Wordu, tak Excelu, příští týden nás ještě čeká internet a pošta. P. Černý je na nás hodný, má s námi trpělivost, nebije nás (aspoň zatím). "angel
 

      Paní Marie Dlouhá z okresu Mladá Boleslav a pan Miloslav Darsa z okresu Kladno již ukončili aktivity v našem projektu nástupem do zaměstnání yes GRATULUJEME  a ať se jim v novém zaměstnání daří.
 
     I ostatní klienti si během si celého měsíce hledali zaměstnání a reagovali na inzeráty zaměstnavatelů, uvidíme, zda uspějí či nikoli v dalších měsících.
 
 

ZÁŘÍ

Výběry na okrese Mělník
Výběry do projektu "Zkušenost má hodnotu“ byly provedeny ve spolupráci s Úřadem práce v Mělníku, Úřadem práce v Neratovicích a Úřadem práce v Kralupech nad Vltavou. Šlo o výběr potenciálních účastníků projektu, tedy osob, které spadají do cílové skupiny projektu. Výběry na tomto okrese probíhaly od 13.7. do 1.9.. Uchazeči byli podrobně seznámeni s cíli projektu, s tím, jaké aktivity projekt nabízí a co jim může přinést za výhody. Rovněž byla vysvětlena důležitost individuální podpory a poradenství. První výběry probíhaly v Bezručově ulici na Mělníku, další pak na půdě úřadu práce.  Bylo vybráno celkem 10 klientů.
 
      Mělničáci


Výběry na okrese Mladá Boleslav
Výběry na tomto okrese probíhaly pouze na půdě Úřadu práce v Mladé Boleslavi za spolupráce paní Kacejové. Opět šlo o výběr potenciálních účastníků projektu, tedy osob, které spadají do cílové skupiny projektu. Přesto, že uchazeči byli podrobně seznámeni s cíli projektu, s tím, jaké aktivity projekt nabízí a co jim může přinést za výhody, většina z nich vstup do projektu odmítla s tím, že ve jejich věku už jim nikdo nepomůže. Do projektu vstoupili 4 klienti.
   Pánové z Kralup

Výběry na okrese Kladno
Výběry na okrese Kladno probíhaly v zasedací místnosti Úřadu práce na Kladně ve spolupráci s panem Svítkem. Výběr potencionálních účastníků projektu, tedy osob, které spadají do cílové skupiny projektu byl stejný jako v jiných okresech. Do projektu vstoupili 4 klienti, stejně jako na okrese Mladá Boleslav.
Všem vybraným uchazečům gratulujeme ke správnému kroku. yes

Máme opravdu fajn bandu! yes

aktivita Vstupní modul
První aktivitou našich klientů v měsíci září byl Vstupní modul. Cílem bylo seznámit klienty ještě  podrobněji s náplní, cíli projektu a s podrobným harmonogramem jednotlivých aktivit. Při našem prvním společně stráveném dnu panovala velice příjemná atmosféra. Upeklo se něco dobrého ke kávě. V rámci aktivity Vstupní modul proběhlo i školení BOZP a všichni zúčastnění měli příležitost k nejrůznějším dotazům na konkrétní průběh celého projektu.
Postupně si začínáme zvykat na pravidelný režim … wink.

Jen pro úplnost dodávám, že aktivita proběhla v okrese Mladá Boleslav dne 2.9. V okresech Kladno a Mělník společně dne 6.9.
                   
Motivační klub
     Ve dnech 15.9. a 16.9. proběhl první část aktivity motivačního klub. Cílem aktivity bylo klienty motivovat a aktivizovat jejich schopnosti k uplatnění na trhu práce. Klienti byli zejména seznámeni se způsoby vyhledávání pracovních příležitostí, informovány o zdrojích, kde lze získat potřebné informace (inzerce, internet apod.). Získali užitečné informace o tom, jak sestavit strukturovaný životopis a motivační dopis. Seznámily se vystupování a jednání při pracovních pohovorech.
   společně na motivačním kursu

    V dalších dnech, 19. až 21.9., navazovala druhá speciální výjezdní část motivačního klubu – tzv. zážitková, která spočívá především ve vytržení klientů z jejich stabilního domácího prostředí. Klienti měli po tři dny zajištěno ubytování a stravování ve vyhledávaném turistickém hotelu „Svatý Kryštof“, kde navázali na předchozí dvoudenní výuku a pokračovali v přípravách na pracovní pohovory, a s tím souvisejících záležitostech. Pobyt v učebně prokládali vycházkami do blízkého okolí, jedni na Čertovy hlavy a budhistický klášter a druzí na soutok Labe s Vltavou a Kostnici.

   
    Více napoví hodnocení zážitkového pobytu panem Bohumilem Kubíčkem :
 
   "Tak nás čeká další díl naší pouti za prací.  Venku prší, z lesů se páří a my projíždíme „mrtvou vískou Tupadly“. Někde tady bychom měli prožít dva dny školení o tom jak najít práci před  důchodem.  Když už myslíme, že jedeme špatně, objevuje se poutač k hotelu Sv.Kryštof. Tak to je docela příznačné, budeme bydlet u patrona všech poutníků, tuláků a cestovatelů. Nakonec i my jsme takoví poutníci na rozbouřených vlnách pracovního trhu. Bohužel naše plavidla vzhledem k věku už mnohdy povážlivě nabírají vodu, a chovají se značně nejistě. To by se mělo změnit právě tady a během dvou dní , o čemž mnozí skeptici / většina/ pochybuje – uvidíme.
     A opravdu jsme viděli. Lektorky jsou  profesionálky, které přesně věděly, jak dosáhnout, abychom si třeba dokázali hrát jako naše vnoučata  ve školce, přemýšlet o věcech, o kterých jsme nikdy nepřemýšleli, nebo ani neslyšeli, zamyslet se nad sebou samým a svým žitím současným i budoucím. A hlavně hodit za hlavu pesimismus a skepsi, která kolem nás krouží jako noční můra. Během dvou dnů se z 15. Lidí, kteří se trochu znají z  několika přednášek  stává fajn parta „starých známých“, kterým je teď daleko jasnější, že to jejich plavidlo ještě ke dnu nepůjde a ještě si nějakou práci zastane i když to samozřejmě bude chtít hodně a hodně sil.
     Za krásně strávené dny v Tupadlích  děkuje lektorkám,  personálu hotelu a všem kolegům KUBA

 
    Hodnocení zážitkového pobytu panem Eduardem Křivánkem :
 
   "Jmenuji se Eduard Křivánek. Společnost Unilever ČR, u které jsem byl zaměstnán věnovala podobným projektům velkou pozornost. Dovoluji si okomentovat tento seminář. Moje očekávání, jak bude seminář probíhat proto bylo velké . Témata : Práce se stresem,orientace na trhu práce, osobní portfolio, týmová spolupráce, plánování, sestavení životopisu a motivačního dopisu, vstupní pohovor byly školeny velice odborně a profesionálně. Prostředí, ve kterém  probíhal seminář bylo vybráno velmi citlivě v krásném kraji v hotelu Tupadly. Lektorky  vysoce odborně a trpělivě zodpovídaly naše dotazy. Zajímavě připravily do výuky i motivační hry pro týmovou spolupráci.  Promítané názorné příklady podpořily slovní komentář. Prostor pro diskusi umožněn , kdykoli při projednávání témat, což bylo velice pozitivní.                
        Dověděl jsem se mnoho nových informací a v budoucnu bych se velice rád podobného projektu účastnil ještě jednou.
" yes
 
     
  Bilanční diagnostika, individuální pohovory
      Ve dnech 26. a 27.9. u nás na okrese probíhala bilanční diagnostika s panem psychologem Mgr. J. Jedelským. Následují individuální pohovory, které ukončíme v měsíci říjnu.