Pokud na těchto stránkách ve vašem prohlížeči nevypnete AdBlocker Plus, tak se obsah nebude zobrazovat správně, protože jsou zablokovány některé důležité funkce pro správné fungování stránek. Po vypnutí znovu načtěte stránku.

OK

Nymburk

prosinec
 
Poslední měsíc našeho projektu. Je mi líto, že už je konec, ale tak už to bývá - smutno, když něco opravdu dobrého končí.
Projekt, který měl pomáhat mladým a také jim opravdu pomáhal. Ostatně to netvrdím jen já a naše statistické tabulky, ale i klienti sami.
Takhle to třeba viděla klietnka SImča:

"Dobrý den, zasílám Vám pár řádků ohledně mého zaměstnání. 
Jmenuji se Simona. Studovala jsem SOŠ a SOU Nymburk, obor Management v elektrotechnice. Bohužel i mě potrápila státní maturita, kterou jsem do třetice všeho dobrého zvládla. Pak se mi naskytla příležitost pracovat jako stážistka  na ÚP v Lysé nad Labem. Pracovní náplň spočívala  v zadávání dat do PC, evidenci nových uchazečů a zájemců o zaměstnání, poskytnutí  součinnosti  exekutorům, soudům a policii a archivace evidenčních štítků. Tato práce mě velice  baví  a nadále bych v tomto oboru  chtěla pokračovat."

Všem klientům projektu přeji krásné vánoční svátky a zdárný vstup do nového roku 2013. Ať se Vám daří v pracovním i rodinném životě a kdyby cokoliv - telefon i email na mě máte! wink

Měj te se hezky! Vaše koordinátorka Gábina Hořínková, Nymburk

LISTOPAD
31.10. ukončila svou praxi na KoP Úřadu práce v Lysé nad Labem slečna Andrea Rousková Bc. Měla štěstí, protože končí praxi, ale obratem nastupuje jako kmenový zaměstnanec ÚP - prostě předvedla, co umí a její spolupracovnice si ji prosadili. O tom přesně je náš projekt!

   "Když jsem v květnu ukončila studium na vysoké škole, netušila jsem, jak těžké bude sehnat práci v oboru, který jsem celé 3 roky studovala.  Po ukončení studia jsem se tedy zaměřila na hledání zaměstnání v mém oboru a v červnu jsem se zaevidovala na úřadu práce. Během měsíce července, srpna a září jsem absolvovala několik pohovorů a výběrových řízení avšak neúspěšně.  V září mi byla nabídnuta možnost vstoupit do projektu „Praxe je začátek 2“.  Neváhala jsem a nabídku přijala, po schůzce s koordinátorkou projektu pí. Hořínkovou, jsem byla zařazena na Úřad práce - referát SSP.                
    Během měsíce, který jsem absolvovala na tomto pracovišti, jsem získala praxi v oblasti vyplácení nepojistných sociálních dávek a hlavně dnes často řešených sKaret. V průběhu probíhající praxe jsem na sobě pozorovala, jak se zlepšuji v komunikaci s lidmi, která mi doposud dělala trochu problémy. Ke konci měsíce poprosily ostatní spolupracovnice paní vedoucí, zda-li by nemohla zařídit, abych tu nějaký čas ještě zůstala: „Víte paní vedoucí, ona nám strašně moc pomáhá“. To byla pro mě pochvala, které si moc vážím. Po několika dnech za mnou přišla vedoucí a řekla mi, že je tu možnost sepsat pracovní smlouvu do konce roku 2012 a zůstat tady. V ten den jsem byla nejšťastnějším člověkem. Od 1. listopadu tedy dále pracuji a doufám, že se už nikdy nebudu muset evidovat na úřadu práce.                                                                                                                                                                                            
   Po pohovorech, které jsem absolvovala během letních prázdniny, jsem zjistila, že je důležité mít alespoň nějakou praxi. Jsem tedy ráda, že tento projekt existuje a že jsem prostřednictvím něho získala zase dalších pár řádků do svého životopisu
."  Andrea Rousková Bc.
 
K poslednímu dni listopadu ukončí svou pracovní praxi na KoP Úřadu práce v Lysé nad Labem slečna Simona Rousková. Co ona říká na projekt?

"Dobrý den, zasílám Vám pár řádků ohledně mého zaměstnání. Jmenuji se Simona. Studovala jsem SOŠ a SOU Nymburk, obor Management v elektrotechnice. Bohužel i mě potrápila státní maturita, kterou jsem do třetice všeho dobrého zvládla. Pak se mi naskytla příležitost pracovat jako stážistka  na ÚP v Lysé nad Labem. Pracovní náplň spočívala  v zadávání dat do PC, evidenci nových uchazečů a zájemců o zaměstnání, poskytnutí  součinnosti  exekutorům, soudům a policii a archivace evidenčních štítků. Tato práce mě velice  baví  a nadále bych v tomto oboru  chtěla pokračovat.
 
ŘÍJEN
Slečna Aneta absolvovala svou praxi na KoP ÚP v Nymburce jen od června, ale i tuto nedlouhou dobu považuje za přínos ve svém profesní kariéře. Nehledě na to, že vlastně díky souhře náhod jí byla nabídnuta jiná pozice na ÚP už jako zaměstnanci ÚP. O tom se jí jistě ani nesnilo….
„V dnešní době moc pracovních příležitostí není, a proto jsem se rozhodla na chvíli vzít práci v jedné fabrice blízko mého bydliště. Po několika měsících se s námi rozloučili, protože nebyly zakázky a prý že se možná ozvou za týden, nebo za půl roku. Dnes nic neobvyklého na trhu práce. Po obdržení zápočtového listu jsem se šla evidovat na úřad práce k mé zprostředkovatelce. Ta mi nabídla možnost spolupráce v projektu „Praxe je začátek 2,“ pro který jsem splňovala podmínky. S nadšením jsem souhlasila a čekala, až se mi někdo ozve, abych se o projektu dozvěděla víc. Za dva dny mě kontaktovala koordinátorka projektu, aby se se mnou domluvila na osobní schůzce a poté mě pozvala k pohovoru na Úřad práce v Nymburce. Pohovor proběhl úspěšně a já získala práci od června do října jako Referent zaměstnanosti IV. Součástí mé práce bylo poradenství pro volbu povolání žákům základních škol a uchazečům o zaměstnání. Lidem v době jejich nezaměstnanosti jsem pomáhala při výběru vhodné rekvalifikace, sestavovat životopis, motivační dopis a také v přípravě na pracovní pohovor. V neposlední řadě jsem se podílela na přípravě informačních schůzek týkajících se projektů pro nezaměstnané. Získala jsem zkušenosti s administrativní činností a komunikací s lidmi. A co dál? V září za mnou přišla vedoucí, jestli bych nechtěla zůstat do konce roku, ale už s pracovní smlouvou od Úřadu práce. Já s nadšením souhlasila. Když se na to podívám zpětně tak jsem měla štěstí, že mě zprostředkovatelka informovala, protože já do té doby nevěděla nic o možnostech, které Úřad práce poskytuje pro nezaměstnané absolventy. Teď vím, že to má smysl. Po střední škole jsem nevěděla co dál. Zaměstnání jsem hledala bez praxe těžko. Projekt mi otevřel dveře k novým možnostem. Momentálně mám při hledání zaměstnání, co nabídnout a také chci jít studovat dálkově vysokou škol.“
                                                                           Aneta Elišková
 
 
ZÁŘÍ
Dnes už bývalá klientka projektu slečna Judita Hadová se s námi podělila o zážitky ze svého působení v projektu a následně na pracovní praxi realizované v rámci projektu.
Jeden obyčejný všední slunečný den mi zazvonil telefon a ozval se velmi milý hlas plný radosti, který mi sdělil, že na půl roku skončí má nezaměstnanost. Je to pracovní nabídka na získání praxe v oboru. Nejprve jsem nevěřila, ale rychle mi došlo, že tuhle nabídku musím ihned přijmout. Rázem se všední den stal zásadním. Ochotná paní mi rovnou sdělila důležité informace a pokyny, které jsou potřebné pro nástup do jejich společnosti. Den nástupu se blížil rychlostí blesku a já se nemohla dočkat, jak bude vypadat můj první pracovní den.  Kolektiv byl velmi milý a rychle jsem se stala jeho součástí.  Jak se říká: „spadla jsem do toho po hlavě“. První den byl náročný, ale postupem času jsem chytla nasazené tempo a vše šlo hladce. Utíkaly týdny, měsíce a já byla šťastná za den, kdy se ozval ten milý hlas. Dnes, už vím, že patří p. Hořínkové, která si mě vzala pod svá křídla. Situace se na pracovišti jedním dnem rázem změnila, když jedna kolegyně dala výpověď. Paní ředitelka, které mě zaučovala a plno věcí mě naučila, za což ji mnohokrát děkuji, mi nabídla, právě tohle pracovní místo. Na rozhodování nebylo moc času, a ohlednu-li se zpětně nebylo ani nad čím přemýšlet. Nabídku jsem tedy přijala. Můžu jen děkovat, za den kdy jsem dostala tuhle nabídku a za to, že nějaká taková společnost existuje a není jí jedno, jaká budoucnost čeká nás mladé po studiu bez praxe a zkušeností.“ 
 
SRPEN
Slečna Kršňáková hodnotí svou pracovní praxi:
"Když jsem úspěšně dokončila střední školu, myslela jsem si, jak bude snadné najít práci. Rozposlala jsem tedy spousty životopisů a napjatě čekala na odpovědi, jenže místo toho, aby mi chodily odpovědi v kladném znění, chodilo jen ,,na pozici byl vybrán jiný kandidát´´ nebo odpověď vůbec nepřišla.
Prvního září jsem tedy vyrazila, ne přímo vesele, zaregistrovat se na úřad práce. Nabídli mi několik nabídek, ale pro absolventy ne zrovna příznivé. Jednou z nabídek byla také možnost, zapojit se do projektu Praxe je začátek 2. Paní mi tedy vytiskla pozvánku na úvodní schůzi, doma jsem si na internetu pročetla, co projekt nabízí a radostí jsem se vydala na schůzi. Představa, že bych mohla pracovat ve veřejné správě, byla velice lákavá. Když nastal den, kdy jsem si od samotné koordinátorky projektu vyslechla, co všechno mi projekt umožní, neváhala jsem a přihlásila se na výběrový pohovor, který probíhal velice příjemně a doufala jsem, že budu jednou z 11 vybraných uchazečů.
A bylo to. Druhý den jsem obdržela email, že jsem byla vybraná. Svitla alespoň malá naděje, že by se mi mohl splnit můj sen.
První náplní projektu byl Vstupní modul, trval týden a bylo to velice zajímavé, poznali jsme co v nás samotných je, vyzkoušeli jsem si, jak probíhají pohovory a vzájemně si dodali sebevědomí. Týden utekl jako voda a bylo to tu. To na co jsem se tak těšila, ale zároveň měla strach - pohovory u veřejné správy.
Můj největší sen byl, získat praxi na Finančním úřadě. Věnovala jsem dlouhou dobu přípravy na tento pohovor. A když mi další den ráno zavolala paní Hořínková výsledek pohovoru, měla jsem velikou radost. Vybrali si mě!
S dobrým pocitem jsem tedy ještě absolvovala další část projektu a to počítačový kurz ECDL, ve velice příjemném prostředí a s lektorem, který nám všechno pečlivě vysvětlil, jsem úspěšně vykonala zkoušky a získala tak certifikát.
Čas utekl jako voda a byl tu den s velkým D. Den, kdy jsem nastupovala do své první práce. Všechno však bylo o něco snadnější, byla to práce, která úzce souvisí s mým vzděláním a práce, kterou jsem si už od začátku tak přála.
Již od prvního dne, jsem začala poznávat, jak to vlastně na takovém úřadě chodí, seznámila jsem se s chodem oddělení majetkových daní a postupem času s chodem celého úřadu. Vyzkoušela jsem si spoustu nových věcí, poznala příjemné lidi a přála jsem si, aby se našlo místo a já mohla na pracovišti zůstat nejen jako praktikantka. Čas plynul jako voda a já už přestávala věřit, že by se mi můj sen mohl splnit. Rozposlala jsem tedy další životopisy, když jednoho dne jsem dostala nabídku, jestli nechci na finančním úřadě zůstat jako kmenový zaměstnanec. Neváhala jsem a nabídku jsem přijala.
Od července nastupuji a věřím, že jestli bude alespoň z poloviny tak jako doposud, budu velice spokojená.
Nevěřím, že bych získala tak báječné místo, bez projektu a zkušeností, které jsme díky němu nasbírala." 

ČERVENEC
Dne 11. 6. 2012 nastoupila na svou pracovní praxi na Úřad práce v Nymburce nová klientka projektu slečna Aneta Elišková. Na konci měsíce jsme Anetu požádali o pár slov, jak její první měsíc probíhal.
„První měsíc v novém zaměstnání jsem se seznámila s chodem Úřadu práce v Nymburce. Nejprve jsem poznala všechny zaměstnance, náplň jejich práce a jednotlivá oddělení ÚP. Osobně se zde zabývám poradenstvím pro volbu povolání pro žáky základních škol, kterým pomáhám získat informace o výběru a studiu na středních školách.
První dny jsem se snažila načerpat, co nejvíce odborných poznatků týkajících se poradenství pro volbu povolání, besed s žáky základních škol a výběru a studia na střední škole. Můj kolega mi byl vždy ochotný pomoci, či odpovědět na veškeré dotazy. Později jsem nastudovala i problematiku rekvalifikačních kurzů a projektů, které ÚP nabízí uchazečům a zájemcům o zaměstnání, poněvadž část našeho oddělení se zabývá také tímto. Při své práci jsem vyřizovala telefonáty od klientů (termíny schůzek a otázky ohledně připravovaných kurzů), zadávala jsem nové žádosti k rekvalifikačním kurzům do PC, také pomáhala na oddělení APZ zadávat žádosti cizinců o povolení k práci na území ČR a upravovala údaje o středních školách ve Středočeském kraji v počítačovém programu. Část pracovní doby mi vyplnila činnost v archivu tříděním dokumentů a přidělování skartačních znaků.
Dále se hodlám vzdělávat v teoretické i praktické části tohoto odvětví.“

ČERVEN
Naše klientka Petra se nám pokusila shrnout svou účast v projektu. A proč už nyní?? Protože už náš projekt opustila a vydala se vlastní cestou. Držíme jí moc palce!!

Úspěšná cesta za prací – Petra Lukavcová
    "V září 2011 jsem se po dvouměsíčném neúspěšném hledáním zaměstnání byla zaregistrovat na Úřadu práce v Nymburce. Při té příležitosti jsem dostala nabídku na zúčastnění se informativní schůzky ohledně velmi úspěšného projektu Praxe je začátek s pořadovým číslem 2. Na této schůzce nám byl přednesen smysl tohoto projektu a možnosti, které nabízí mladým absolventům jako jsem byla já.
     Na konci schůzky se ti, kteří měli zájem, domluvili s koordinátorkou projektu paní Hořínkovou na pohovoru. Pro mnohé lidi to byl pohovor první, pro mě už asi desátý, ale první úspěšný. Byla jsem přijata do projektu a mohla jsem se radovat z prvního úspěchu. Mohli jsme si vybrat, zda-li chceme dělat rekvalifikaci na počítače, nebo na administrativní pracovnici. Já jsem volila tu druhou variantu.
    Začátky projektu byly velice příjemné, chodili jsme na tzv. „motivák“. Na něm jsme se dozvěděli vše o pracovních smlouvách, o bezpečnosti práce, o tom jak jednat s lidmi a jak před nimi vystupovat. Zkrátka vše co člověk do zaměstnání potřebuje.
     Pak na nás čekali první pohovory v rámci státní správy. První institucí byl úřad práce, kam jsem se chtěla dostat nejvíce. Bohužel byla vybrána jiná děvčata, poté na nás čekala sociálka a finančák, ani tam jsem nebyla úspěšná. Už jsem přestávala doufat, ale na poslední chvíli se přidala ještě jedna praxe a to v Krajské hospodářské komoře, kde jsem již byla úspěšná.
     V říjnu jsme začali jezdit denně do Kolína, kde jsme byli spojeni s druhou skupinou absolventů. Prvních 14 dní jsme rozvíjeli naše poznatky z „motiváku“, dozvěděli jsme se mnohem více po právnické stránce, výklad byl obohacen různými scénkami, kde jsme zkoušeli naše vystupování mezi lidmi. Poté každý dostal svůj notebook, na kterém jsme se mohli zdokonalovat jak v excelu, tak ve wordu.
    Po úspěšném složení závěrečných zkoušek jsem měla necelý měsíc a nastupovala jsem do práce. Když se řekne Krajská hospodářská komora, tak málo lidí ví o čem ta práce vlastně je. Jednoduše řečeno je to pomoc podnikatelům, stěžejní bod v jejich podnikání. Tato instituce je zřizována zákonem, ale jedná se o neziskovou organizaci. Mou náplní práce bylo spravovat členskou základnu Nymburka a Rakovníka. Jednalo se o fakturaci členských příspěvků a služeb, vymýšlení a pořádání mítinků, zviditelňování klientů v médiích. Náplň byla rozmanitá, ale nejdůležitějším bodem bylo rozšiřovat základnu členů a vytipovávat nové klienty. Měla jsem samostatnou kancelář v centru města, vše bylo v podstatě v pořádku, ale já jsem člověk, který potřebuje dostat v práci „pořádně naloženo“, takže jsem hledala dál.
    Na začátku dubna se naskytla možnost jít dělat na Městský úřad do Lysé nad Labem na oddělení vnitřních věcí do podatelny. Úspěšně jsem prošla výběrovým řízením a od června zde pracuji. Jsem tu prozatím velice spokojená. Na nedostatek práce si už nemohu stěžovat, jsem mezi lidmi a je tu perfektní parta. Věřím a zároveň doufám, že mi mé nadšení dlouho vydrží a že zde budu mít možnost kariérního růstu."

                                     Petra Lukavcová
KVĚTEN
Tentokrát jsme požádali o příspěvek klientku Lucii, která je na pracovní praxi na Okresní správě sociálního zařízení v Nymburce. Je to první osoba, na kterou při vstupu narazíte – pracuje na podatelně. A co tam vlastně dělá?
„Moje pracovní činnost na podatelně vypadala takto. Každý den začíná tím, že se musí dojít na poštu pro korespondenci. Ta se poté musí roztřídit – doporučená pošta se musí zapsat do počítačového programu. Během celého dne navštěvují podatelnu klienti, které se ptají na různé informace a podávají k nám tiskopisy. Některé se musí zapsat také – např. důležité žádosti apod. Za celý den nám také nosí kolegyně z jednotlivých oddělení poštu, kterou musíme ofrankovat. Každý den je rozpis příjmu pošty jiný. Doporučenou poštu musíme dostávat každý den o hodinu dříve než obyčejnou, protože se musí zapsat do počítače – podobně jako doporučená přijatá korespondence. Na konci každého dne se také musí vytisknout soupis zapsané pošty za celý den a předat k podpisu a kontrole vedoucím jednotlivých oddělení. Práce na podatelně mě baví. Jsem nadšená z komunikace s klienty a jsem ráda, že se dostanu do kontaktu se všemi tiskopisy, které na Českou správu sociálního zabezpečení chodí, a tím dostanu přehled o všem, co se zde řeší.“             Lucie Janková
 
Jinak se u nás došlo k dalším změnám! Slečna Šárka, která k nám do projektu nastoupila uprostřed minulého měsíce, dostala po 14 dnech nabídku pracovat jako kmenový zaměstnanec Úřadu práce. Klientka byla překvapená (a jistě i polichocená) a nabídku přijmula. Takže od května už nepatří k nám. Místo slečny Šárky jsme museli najít náhradu. A podařilo se! Přidala se k nám slečna Judita. Věřím, že bude stejně šikovná jako její předchůdkyně. Držíme jí palce, ať se daří!
Ale to zdaleka není konec novinek! K 27.5. u nás končí slečna Petra – odchází do jiného zaměstnání (Gratulujeme Petro!!), a tak jsme museli nají náhradu i za ní. A také se nám to podařilo. Myslím, že ji velmi dobře zastoupí nová klientka projektu – slečna Tereza. V těchto dnech chodí Tereza k Petře na náslechy, aby pochytila, co nejvíce a mohla tak bezproblémově nastoupit do rozjetého vlaku – na pracovní praxi na OHK v Nymburce.

DUBEN
Tereza Kudrová pracuje na úřadu práce v Nymburce. A je to ta první osoba, s kterou se potkáte na úřadě. Jak hodnotí svou pracovní praxi?
„S praxí na úřadě jsem stále spokojená. Zatím se nenašlo nic, kvůli čemu bych tu byla nerada, na pracovní režim už jsem si dávno zvykla. Náplň práce se nám od nového roku trochu rozšířila, jelikož na úřad práce v rámci sjednocení agend úřadů od ledna přešel odbor nepojistných sociálních dávek, který doposud sídlil na Městském úřadě. Jedná se o dávky v hmotné nouzi a o příspěvky pro osoby se zdravotním postižením. S převedením agendy byly ze začátku malé problémy, ale vše se celkem rychle ustálilo a dalo do pořádku. Musela jsem se tak naučit něco málo o těchto dávkách, abych věděla, kde co je a co se čeho týká. Do styku jsem tak přišla i s jiným druhem lidí, s jinými problémy, než s lidmi nezaměstnanými. Beru to jako osobní přínos. Alespoň jsem si rozšířila obzory a člověk se musí stále něčemu učit. Na svém pracovišti už všemu dobře rozumím. Evidence i vyřizování telefonátů už jsou každodenní rutina. Březen byl, co se evidencí týče, docela klidný. Lidé si spíše chodili vyzvedávat potvrzení o evidenci, které bylo potřeba dodat k daním. Setkali jsme se tu však několikrát s lidmi, kteří byli nepříjemní, a neradi si něco nechali vysvětlit, což je pro mě také přínosem, protože se tak učím asertivitě a klidnému jednání. Snažím se vždy vše vyřešit v klidu a s úsměvem, není to ale vždy jednoduché.  Ale na druhou stranu, přijdou i tací, kteří potěší a zlepší vám den. Od března pak kolegyni Denisu vystřídala Blanka, s kterou se znám také z projektu. Rychle se zaučila a tak si můžeme navzájem vypomáhat.. Práce na úřadě mě baví.“
 
Jinak nám všem duben nám všem utekl jako voda. Ono při práci není ani divu…
Všechny naše klientky úspěšně pokračují ve své pracovní praxi a už si pomalu plánují svou první dovolenou. Jedna z klientek, slečna Pavla, nás opustila. Ale nepláčeme, protože ukončení praxe bylo z důvodu nástupu do jiného zaměstnání. Stala se kmenovou zaměstnankyní ÚP. Bude z ní opravdová zprostředkovatelka. Budeme jí držet palce, aby se jí práce líbila.
Aby nezůstalo po jejím odchodu na praxi prázdno, povolali jsme do svých řad posilu – slečnu Šárku. Ta velmi úspěšně nahradila Pavlu. Začlenila se do kolektivu velmi rychle a i své úkoly zvládá bez chybičky. Byla ráda, že dostala šanci do našeho projektu vstoupit, protože od ukončení školy se jí nepodařilo získat nějaké zaměstnání. Přestože posílala spoustu životopisů, dostala se jen na pár pohovorů a nikdy bohužel nebyla vybrána. Takže naše nabídka ji v prvé chvíli zaskočila a pak opravdu potěšila. Budeme i Šárce držet palce, aby ve své pracovní praxi byla úspěšná.

BŘEZEN
Slečna Gabriela N. svou pracovní praxi vykonává na KoP Úřadu práce v Nymburce na oddělení Informačního a poradenského centra (IPS).
Pojďme se podívat, jak viděla svou praxi první měsíc (listopad 2011) a jak vidí nyní – v březnu 2012.
Listopad 2012
„První měsíc v práci byl fajn. Poznala jsem své nové kolegy a další pracovníky ÚP v Nymburce. Všichni moji kolegové včetně paní vedoucí jsou velmi nápomocní a vstřícní, na pracovišti vládne pohodová atmosféra.  Mou pracovní náplní tento měsíc byly besedy se žáky devátých tříd. Ze začátku jsem jen vše pozorovala a poslouchala, po nějaké době jsem se i začala postupně zapojovat do konverzace. Byla jsem vděčná svému kolegovi, že nechal pouze na mně, kdy začnu během besed sama mluvit. Nemám větší problémy mluvit před lidmi, nicméně 15letá mládež je trošku jiný oříšek než dospělí lidé. V čase, kdy školy na IPS nebyly, jsem studovala celou spoustu materiálů potřebných k výkonu práce na poradenství. Občas jsem něco kopírovala, nebo jsem asistovala při informačních schůzkách na IPS. Za svůj úspěch považuji asi to, že jsem si celkem rychle zvykla na pracovní proces. A neúspěch asi ještě žádný nebyl.“
Březen 2012
„Tento měsíc byl pro mě docela zajímavý. Začaly k nám na IPS jezdit osmé třídy ZŠ, někdy jsme my jezdili za nimi do škol. Asi první dvě besedy jsem jen poslouchala kolegu – co dětem říká, jakým způsobem jim to říká, jak vypadá celkový „rozvrh“ jejich besedy. Při dalších besedách jsem se postupně víc a víc zapojovala. Teď si myslím, že to zvládám dobře, nervozita, kterou jsem měla při nástupu na praxi, úplně opadla. S dětmi se bavíme o jejich zájmech, co by rády dělaly po základní škole a podobně. Dále s nimi děláme testy zájmů, u kterých se i pobavíme, protože otázky dětí jsou nevyzpytatelné. Vždy mi přijde vtipné, když mě děti oslovují „paní učitelko“. Celkově se ty besedy nesou v takovém přátelském duchu, taková práce je fajn. Kromě besed se školáky také zadávám poštu.“

ÚNOR
Na svou pracovní praxi, už v prosinci, nastoupila klientka projektu slečna Petra Lukavcová.
A to k méně známé instituci veřejné správy – na Krajskou hospodářskou komisi. Její pracovní místo je v Nymburce u náměstí, kde má svou malou kancelář – jen pro ni. Jak vidí své první dny v zaměstnání?
„V prvních dnech jsem vůbec netušila, co je mou náplní práce. V den nástupu mi paní Veselá předala všechny šanony a metodiku, kterou jsem si měla prostudovat. 7. 12. 2011 mě čekalo školení v Praze, na kterém jsem se naučila pracovat se systémem určeným pracovníků KHK. Jsem si jista, že plním úkoly, které po mě paní Veselá chce. Aktualizuji členskou základnu podnikatelů, dále jsem dohadovala termín s panem ředitelem PIN, panem Machem ohledně konání mého prvního lednového mítinku. Jedinou nevýhodou pro mě je, že jsem úplně sama v celé kanceláři, ale když potřebuji poradit, tak mi vždy paní Veselá vyjde vstříc“.
A takhle vypadala její pracovní náplň v lednu:
„V lednu jsem se věnovala především fakturám. Vystavovala jsem faktury na členské příspěvky a na poradenský servis na rok 2012 pro oblast Rakovník a Nymburk. Dále jsem si s tím vedla knihu došlých faktur. V posledních dnech jsem se věnovala především projektu ,,Podnikatelé netradičně“. Jedná se o soutěž mezi školami s IT výukou. A jelikož mě 22. 2. 2012 čeká má první akce s názvem ,,Kulatý stůl“, tak se z velké části věnuji její přípravě. Zařizovala jsem prostory pro konání této akce, komunikovala jsme s agenturou CzechInvest (přednášející), připravovala jsem pozvánky pro podnikatele, a s tím spojené přihlášky na tuto akci.“
Uvidíme, jak bude na konci února hodnotit zmiňovanou akci. Rozhodně jí budu držet palce! Ale jelikož vím, jak je pečlivá a svědomitá, jsem si jista, že přípravu nepodcení, a že se jí vše podaří – vždyť je to jen další výzva!
Petra Lukavcová
LEDEN
Od prosince je na pracovní praxi na Kontaktním pracovišti Úřadu práce v Nymburce slečna Denisa Schwarzová. Jak její praxe začala a co obnášel první měsíc?
V průběhu prvního měsíce mého působení na Úřadu práce jsem poznávala celkový chod a organizaci úřadu a naučila se spoustě nových činností. První dny jsem měla spíše na rozkoukání se – seznámení s ostatními zaměstnanci úřadu a prohlídka pracoviště. Zpočátku bylo velice těžké naučit se jednání s uchazeči o zaměstnání, jak správně s nimi vyplnit formuláře, k jaké zprostředkovatelce je zařadit a obsluha telefonní ústředny byla také tvrdý oříšek. Naštěstí mě kolegyně Tereza ve všem zaučila a i nadále mi pomáhá, pokud si s něčím nevím rady. Po dvou týdnech jsem se zlepšila a vše probíhalo celkem bez problémů, i když jsem se občas musela optat kolegyní. Výjimečně docházelo také k menším neúspěchům, jako např. nahlášení uchazeče o zaměstnání k jiné zprostředkovatelce nebo zapomínání jmen. Naštěstí se vždy jednalo pouze o drobné chyby, které se daly během chvíle napravit. Celý měsíc hodnotím velice pozitivně nejen z pohledu na výkon práce, ale také na správný kolektiv.“

Další pracovní praxi máme na Finančním úřadě v Poděbradech. Slečna Michaela Kršňáková nám o prvním měsíci napsala:
„Po prvním měsíci na finančním úřadě, jsem velmi spokojená. Jak s jednáním kolegů, tak s úkoly, které mi svěří.
Seznámila jsem se s provozem úřadu, byla jsem proškolena a seznámena s bezpečností práce. Poznala jsem bližší provoz na úseku majetkových daní. Byla jsem seznámena s náplní práce na podatelně, kterou jsem si několikrát vyzkoušela. Sblížila jsem se s vyplňováním daňových přiznání a dalšími dokumenty, které jsou třeba například při darování nebo zdědění nemovitosti. Dále jsem si vyzkoušela tvorbu spisu a zakládala jsem jednotlivá daňová přiznání.
Zatím si myslím, že jsem svěřenou práci odvedla, jak nejlépe dovedu.“

A také tu už máme první úspěšně zaměstnanou klientku! Slečna Michaela Durstová opustila projekt s pracovní smlouvou v ruce. Dostala se na místo, ne zrovna vysněné, ale v situaci, která na trhu práce je, jsme si řekli „lepší než nic“. Takže práci má a teď už ve větším klidu, může hledat něco lepšího. Velkým plusem ovšem je, že za prací nemusí dojíždět, protože práci si našla přímo v místě bydliště – v Městci Královém. A to jistě výhodou je. Přejeme Míše, ať se jí daří!!
Michaela Durstová Denisa Schwarzová

PROSINEC
Dvě klientky projektu získaly možnost roční pracovní praxe na kontaktním pracovišti Úřadu práce v Nymburce již od 1. listopadu 2011, a tak už od nich máme jejich postřehy za 1. měsíce praxe.
 
Slečna Tereza Kudrová je prvním člověkem, s kterým se přicházející nezaměstnaný setká, protože pracuje v informacích.
 
„První dny v novém zaměstnání jsem měla na to, abych vše vypozorovala a učila se. Nejdříve jsem se seznámila se všemi pracovníky úřadu a pan vedoucí mi ukázal, kde se co na úřadu nachází. Sledovala jsem kolegyni Zuzku, co a jak dělá, na co se ptá a co vše je potřeba. Koncem týdne jsem se již pomalu začala zapojovat, spíše jen pomáhat kolegyni. Postupem času jsem už věděla, co a jak a tak jsem se přesunula na své místo a vyřizovala uchazeče samostatně. Mou hlavní pracovní náplní je evidence nových uchazečů o zaměstnání (vyřízení a pomoc s vyplněním formulářů, vypsání štítků uchazeče, zodpovídání dotazů), vyřizování telefonátů, aktualizace nástěnky s volnými pracovními pozicemi či komunikace se zprostředkovatelkami. Také jsem se podívala do skladu, kde jsem vypomohla s šanony. Práce mě baví, rychle jsem si zvykla. Občas ještě tápu při vyřizování telefonátů, na koho hovor ohledně konkrétního problému přepojit. Většinu ale už znám, tak to nepovažuji za zásadní problém. Pokud se něco nepovede, vždy se s kolegy rozumně domluvíme. Nesetkala jsem se s nikým, kdo by byl nepříjemný. S kolegyní si velmi dobře rozumím, získala jsem tak i novou přítelkyni. Na praxi se mi líbí, vážím si šance, kterou jsem dostala a snažím se ji využít.“
 
Slečna Gabriela Neumanová, DiS. byla přijata na IPS.
„První měsíc v práci byl fajn. Poznala jsem své nové kolegy a další pracovníky ÚP v Nymburce. Všichni moji kolegové včetně paní vedoucí jsou velmi nápomocní a vstřícní, na pracovišti vládne pohodová atmosféra.  Mou pracovní náplní tento měsíc byly besedy se žáky devátých tříd. Ze začátku jsem jen vše pozorovala a poslouchala, po nějaké době jsem se i začala postupně zapojovat do konverzace. Byla jsem vděčná svému kolegovi, že nechal pouze na mně, kdy začnu během besed sama mluvit. Nemám větší problémy mluvit před lidmi, nicméně 15letá mládež je trošku jiný oříšek než dospělí lidé. V čase, kdy školy na IPS nebyly, jsem studovala celou spoustu materiálů potřebných k výkonu práce na poradenství. Občas jsem něco kopírovala, nebo jsem asistovala při informačních schůzkách na IPS. Za svůj úspěch považuji asi to, že jsem si celkem rychle zvykla na pracovní proces.“

Tereza Kudrová Gabriela Neumanová


LISTOPAD
Listopad byl pro projekt velmi aktivním měsícem.
Naše klientky nastoupily na rekvalifikace. Některé se zdokonalují v počítačích, jiné si osvojují informace pro práci administrativního pracovníka. Všechny klientky za vzděláním dojížděly do Kolína, vyzkoušely si tak, jaké by to bylo, kdyby denně dojížděly za zaměstnáním.
Dvě naše klientky ovšem na rekvalifikaci nenastoupily a nutno říci, že k tomu měly dobrý důvod! Nastoupily totiž hned 1. 11. na svou roční pracovní praxi na úřadu práce. Co všechno děvčata ve svém novém a prvním zaměstnání dělají, Vám prozradím až příští měsíc!
 
ŘÍJEN
Na začátku října naše klientky absolvovali Vstupní modul (motivační kurs). Kurs vedla lektorka Mirka a jejím úkolem bylo za poměrně krátkou dobu – pěti dnů – předat klientkám, co nejvíce informací a postřehů. Děvčata si povídala o všem, co by jim mohlo pomoci uplatnit se na trhu práce. Důraz byl kladen na poznání sebe sama a určení svých silných stránek. Klientky si přepracovaly své životopisy, protože si uvědomily, že i malá drobnost může rozhodnout o pozvání či nepozvání na přijímací pohovor – a o to přeci jde! Svým životopisem musím zaměstnavatele přesvědčit, že mě má pozvat na pohovor! Rovněž se velká část věnovala motivačním dopisům, které se řadí hned za životopis, co do důležitosti pro zaměstnavatele. Opravdu umím motivačním dopisem ukázat, jak hodně chci pracovat?, jak velkým bych mohla být přínosem pro zaměstnavatele? Přesvědčili jsme se, že stále je v čem se zlepšovat.
Vstupní modul nebyl vůbec žádnou nudou či obyčejným školením. Díky lektorce a výborné partě klientek byly chvíle, kdy byste nevěřili, že jde o školení. Děvčata se nasmála, navtipkovala! Nejvíce asi při předvádění přijímacích pohovorů. Zvláště Terezka byla vyhlášena za nejlepšího zaměstnavatele, který obratem reaguje na odpovědi nervózních uchazečů o zaměstnání. Vstupní modul ukončila všechna děvčata a myslím, že na něj ještě dlouho budou vzpomínat.
Po vstupním modulu následovala velmi důležitá část, na které záleželo všem! Byly to pohovory a výběry do praxí zajištěných ve veřejné správě. Na nymburská děvčata čekají praxe na úřadu práce – 3xpozice v Nymburce a 1x pozice v Lysé nad Labem, dále 1x praxe na OSSZ a 1x na Finančním úřadě v Poděbradech. U těchto institucí volně navazujeme na výbornou spolupráci v rámci předchozího projektu "Praxe je začátek". Poslední praxi, v nové instituci, budeme mít při Okresní hospodářské komisi v Nymburce. Pohovory a výběry už proběhly a dokonce už známe všech 7x šťastných, které se mohou těšit na nástup. Nebudeme ale předbíhat a necháme si něco na další měsíc.

ZÁŘÍ
Projekt "Praxe je začátek 2" navazuje na jeho úspěšného předchůdce – projekt "Praxe je začátek".  A je to znát, protože někteří oslovení uchazeči se hlásili, že o projektu už něco málo vědí od svých kamarádů. A to je fajn, že výsledky mluví za nás.
Ale zpět k našemu projektu "Praxe je začátek 2".  Vzhledem k tomu, že absolventi se mohou na úřad práce přihlásit první dny v září, tak jsme se ve spolupráci s kontaktními pracovišti úřadu práce rozhodli, že naši informační schůzku budeme směřovat k 14. 9. 2011. Paní zprostředkovatelka, která má v Nymburce na starosti absolventy – dávala pozvánku na naši informační schůzku klientům hned při zaevidování. Podobně postupovali i zprostředkovatelky z KoP ÚP v Městci Králové a v Lysé nad Labem. A tak nebyl problém nazvat na naši schůzku přes 40 osob, přes 40 absolventů. Je pravda, že zdaleka ne všichni dorazili! Skoro polovina se nedostavila a omluvených bylo minimálně. To určitě není dobrá vizitka pro nového uchazeče o práci!
Ale nevadí! Přítomní získali od koordinátorky projektu – Gabriely Hořínkové vyčerpávající informace k projektu samotnému, kdy samozřejmě i jmenovitě mohla poukázat na úspěchy z projektu předchozího. Její slova potvrdily i úřednice ÚP a rovněž jedna z přítomných uchazeček, jejíž sestra v projektu byla a dnes je již zaměstnána.  Možná i proto z informační schůzky odešlo jen pár osob a na místě a se zájmem zůstalo 21 osob! 21 osob mělo zájem se zúčastnit osobních, individuálních pohovorů, 21 osob chtělo do projektu vstoupit.
Do projektu ovšem mohlo být zařazeno pouze 11 osob, a tak pohovory dostaly velmi důležitou úlohu! – vybrat těch 11x nejschopnějších, nejvhodnějších…… prostě NEJ.  Musíme konstatovat, že to rozhodně nebylo jednoduché a rozhodovaly drobnosti. Ale 11x osob již máme a těšíme se s nimi na samotný začátek projektu. Ten je naplánován na 3. 10., takže v říjnu Vás budeme informovat.
Jsme rádi, že náš projekt má mezi absolventy dobrý ohlas a budeme se snažit, aby tomu tak bylo i v případě naší „dvojky“.