Pokud na těchto stránkách ve vašem prohlížeči nevypnete AdBlocker Plus, tak se obsah nebude zobrazovat správně, protože jsou zablokovány některé důležité funkce pro správné fungování stránek. Po vypnutí znovu načtěte stránku.

OK

Beroun

PROSINEC
Prosinec je posledním měsícem projektu, kdy klienti mohou využít individuální podporu ve formě společného vyhledávání pracovních příležitostí a konzultace se svými koordinátory. I v tomto měsíci všichni, kteří ještě neuspěli na trhu práce ihned po ukončení praxe u veřejné správy , aktivně hledali práci a s potěšením mohu říci, že dvě s klientek úspěšně prošli výběrovým řízením a od ledna nastupují na svá nová pracovní místa. Gratuluji !!! yes
Další klientka  slečna Lucie očekává pracovní smlouvu taktéž od ledna 2013 na místě , kde odpracovala svou roční praxi.
Slečna Lenka, která nastupovala na praxi až později, absolvovala pracovní pohovor a nyní čeká na výsledek. Držím tedy palce, aby vše dopadlo v její prospěch.
Pouze dvě klientky jsou předány opět do péče ÚP, i když pevně věřím, že i ony se v krátké době zaměstnají.
Všem účastníkům děkuji za spolupráci v průběhu celého projektu a  přeji  nejen do Nového roku 2013 mnoho úspěchů, dobré rodinné zázemí a pevné zdraví wink
Mgr. L. Neumannová

listopad
Listopad byl posledním měsícem praxí našich klientů. Již v průběhu měsíce se poštěstilo slečně Adéle vyjednat zkrácený pracovní úvazek a pokračovat tak i po skončení praxe v pracovní spolupráci s Hospodářskou komorou. Gratulujeme !!! yes
Ostatní klientky aktivně zasílají svá CV na nabízená pracovní místa. I když situace opravdu není jednoduchá, některým se podařilo zúčastnit se pracovních pohovorů a čekají v těchto dnech na výsledky.
U některých pracovních praxích jsou  „ve hře“ i místa na těchto institucích. Vedoucí pracovníci byli s našimi klientkami natolik spokojení, že do poslední chvíle hledají finanční prostředky a cesty, jak si je ponechat na pracovištích. Možná, že nebudou navazovat hned na konec praxí, ale v průběhu prosince či počátkem nového roku budou moci nastoupit.

Celkové hodnocení projektu a pohled na něj nám zaslala slečna Lucie, která s největší pravděpodobností také zůstane na svém praktikantském místě:
Tak tu máme poslední měsíc. Tento měsíc byl velmi klidný. Bylo jen měsíční DPH a z důvodu vybírání dovolené utekl neuvěřitelně rychle. Ráda bych tedy přešla k celkovému hodnocení praxe. Projekt bych hodnotila kladně. Pomohl mi chytnout za kliku a popostrčit do dveří, abych ze sladkého studentského života konečně dozrála a zapojila se do běžného života pracujícího. Myslím si, že nám začátek naší kariéry hodně usnadnil a určitě bych ho doporučila. Díky němu jsem získala nové zkušenosti, odvahu, praxi, která se velmi cení a také přátele. Jsem ráda, že jsem se do projektu přihlásila a zúčastnila, že nám umožnil udělat si certifikát z počítačů a našel nám roční praxi. 
Paní Neumannová byla také úžasná. Kdykoliv jsem se na ní obrátila, neváhala mi pomoc, posílala nám nabídky prací, měla neuvěřitelnou trpělivost a chovala se velmi profesionálně. Vím, že to se mnou neměla kolikrát lehké, protože jsem na určité věci lajdák, tak bych ji ráda tímto poděkovala!
Takže bych projekt ohodnotila velkou 1 yes.“

 
A ještě jedno hodnocení projektu od slečny Ivety :
 „Do projektu „Praxe je začátek2“ jsem nastoupila 30.9.2011 po úvodní schůzce, na které jsem byla seznámena s podmínkami, délkou a místem konání praxe. Tato schůzka mne velmi zaujala a se vším jsem souhlasila a s chutí nastoupila do projektu. V rámci celého projektu jsem absolvovala Vstupní modul, Rekvalifikaci na počítače, Pohovory a posléze pracovní praxi. Rekvalifikace i Vstupní modul učili velmi příjemní učitelé. Absolvovala jsem vzdělávací program Obsluha osobního počítače podle osnov ECDL. Tento program trval 115 vyučovacích hodin a ráda jsem na tyto hodiny chodila. Tuto rekvalifikaci jsem úspěšně ukončila a výstupním papírem bylo Osvědčení o rekvalifikaci a Certifikát ECDL Start. S vyučovacími hodinami a přístupem pana učitele jsem byla velmi příjemně překvapena. Posléze jsem absolvovala pohovory. A na základě pohovoru jsem nastoupila na pracovní praxi 1. prosince 2011 a to na Úřad práce ČR kontaktní pracoviště krajské pobočky v Příbrami- Beroun.
Po celou dobu projektu se o mě starala Mgr. Lenka Neumannová, která byla velmi vstřícná, ochotná a pečlivá. Každý měsíc jsme spolu řešily pracovní nabídky a snažila se nám všem vyhovět a pomoci s výběrem nového zaměstnání. Myslím si, že tento projekt hodně pomáhá mladým lidem začlenit se do pracující společnosti. Naučila jsem zde spoustu nových věcí a nabrala mnoho zkušeností, nejen co se týče pracovní morálky, ale i pohled na opravdový dospělácký život. Na tomto projektu se mi nejvíce líbil jeho záměr a jeho podstata. Studenti nemají dostatečnou praxi a mnoho možností najít si zaměstnání a tento projekt pomáhá, aby tomu bylo naopak. Jsem ráda, že jsem dostala takovou příležitost a mohla jsem v tomto projektu být.
 Co se týče praxe jako takové, tak jsem nemohla být více spokojená. Kolegové a kolegyně na Úřadu práce jsou hodní, milí, profesionální a hlavně přátelští. Do tohoto okruhu lidí jsem zapadla velmi rychle a našla jsem v nich oporu a toleranci, když se někdy nedařilo. Musím říci, že je velká škoda, že tento projekt může trvat maximálně 12 měsíců a já musím odejít.“ 

ŘÍJEN
V říjnu pokračují všichni klienti na praxích . Svou pracovní náplň popisuje slečna Lucie Kumstová, která pracuje na Finančním úřadě v Hořovicích : ” Říjen začal velmi klidně, ale už je zase „frmol“, jelikož je čtvrtletní a měsíční DPH, takže práce je nad hlavu. Od nového roku budou na finančních úřadech velké změny. Na začátku měsíce jsem pomáhala na nemovitostech s šanony, které se budou postupovat na jiné finanční úřady. Dávala jsem je dohromady a kontrolovala, jestli někdo nechybí.“
Spoustu práce a nových zkušeností získávají i klientky, které pracují na ÚP a pomáhají se zavedením S-Karet. Svou práci popisuje slečna Veronika Paterová, která pracuje na KoP ÚP v Berouně : „Tento měsíc je velmi náročný, protože se rozjeli S-Karty a pořád chodí lidé i mimo úřední hodiny, takže se snažím být co nejdéle v práci a také je to znát . K tomu dělám poštu a součinnosti exekutorům, myslím, že je tu potřeba ještě tak 3 lidi navíc.
Uvidíme, jaké změny nám přinese další, již poslední měsíc praxí v rámci projektu.

ZÁŘÍ
 
V průběhu měsíce září ukončila svou účast v projektu slečna Michaela Dbalá, která se stala kmenovým zaměstnancem ÚP KoP Hořovice. Gratulujeme!!!
Napsala nám své hodnocení a pohled na účast v projektu : „Projekt Praxe je začátek se mi velmi líbil. Díky tomuto projektu jsem získala mnoho zkušeností a především nové zaměstnání, což bylo cílem celého projektu. Měla jsem možnost poznat nové lidi a naučit se nové věci, které do budoucna budu moct uplatnit v dalším zaměstnání. Nejprve jsem si myslela, že práce bude málo a budu se nudit, ale postupem času práce přibývalo a byla mi svěřena i důležitější práce, což mě těšilo a zároveň mi pracovní doba rychle utíkala. Výhodou je také kurz a možnost získání certifikátu, před nástupem do projektu, což je podle mě také velká výhoda pro další budoucí zaměstnání. Projekt mi dal určitě dobré zkušenosti do života, za které jsem vděčná a klidně bych do podobného projektu nastoupila znovu. Tento projekt bych určitě doporučila i ostatním lidem, kteří mají problém, najít si zaměstnání.“
Přeji hodně pracovních ale i soukromých úspěchůsmiley
Na místo slečny Dbalé již nastoupila na ÚP KoP Hořovice další klientka slečna Lenka Vítková.
 
SRPEN
V srpnu si většina klientů na praxích čerpala svou zaslouženou  dovolenou a připravovala se na poslední  čtvrt roku praxe. Proto se ani nijak nezměnilo obsazení klientů a nedošlo k žádnému přeobsazení.  Podle konzultací s klienty si však všichni velice  uvědomují , že čas letí a jejich snaha v hledání stálého zaměstnání bude o to víc  v dalších měsících intenzivnější.
ČERVENEC
Červenec přinesl další pracovní nabídku, tentokrát pro slečnu Terezu Veselou, která pracovala na KoP  ÚP ČR v Berouně. Byla na této instituci zaměstnána jako Referent NSD. GRATULUJEME !!!!
Na její místo od 1. srpna nastupuje nová klientka slečna Petra Navrátilová, které touto cestou přejeme hodně pracovních úspěchůJ
Ostatní klientky pokračují ve své praxi bez problémů a zároveň se snaží hledat si stálé pracovní místo na trhu práce. Uvidíme, co nám přinese další měsíc.

ČERVEN
Na začátku června nastoupila do projektu nová klientka, slečna Adéla Králová, která nahradila slečnu Kateřinu Cajthamlovou na pozici referenta okresní kanceláře Hospodářské komory v Berouně.
Na dalších pracovištích se zatím nic nemění, všichni klienti jsou stále na svých pracovních místech velice spokojeni .
 Občas se ale vyskytnou i nestandardní situace, jak popisuje slečna Tereza Veselá, která pracuje na KoP ÚP ČR v Berouně : „Na praxi jsem i nadále velice spokojená a cítím se být využitá a prospěšná. Začátkem měsíce nastoupila nová kolegyně pro agendu příspěvku na péči, kterou vyřizuji. Tato nová kolegyně by měla vykonávat hlavně sociální šetření a následně je přepisovat do aplikace a postupovat ve správním řízení až do jeho konce. Vzhledem k tomu, že tuto práci v aplikaci umím, je na mě abych novou kolegyni v tomto směru zaučila. Dále jí tvořím podporu při plánování sociálních šetření – telefonická domluva termínů šetření s klienty.
Na úřadu se denně setkávám s příjemnými, ale i nepříjemnými klienty, někdy ovšem i s nebezpečnými klienty – tento měsíc totiž kolegyni, která vyřizuje agendu hmotné nouze, ohrožoval klient nožem a zapalovačem a bylo nutno přivolat policii, aby útočníka zneškodnila – toto považuji za nepříjemnou zkušenost k mé praxi, i když se netýkala přímo mě osobně, ale celý incident se odehrál v kanceláři, která se nachází velmi blízko té mé (stejné patro i chodba).
Dále měl tento měsíc můj kolega 14 dní dovolenou, takže moje pracovní nasazení muselo být o to vyšší, musela jsem vyřizovat i jeho klienty, ale zvládla jsem to bez problémů.
Teď už se těším na svou dovolenou v červenci.“
 Uvidíme co nám přinese další, tentokrát již prázdninový měsíc wink
KVĚTEN
 
Končí nám již šestý měsíc na praxích, z našich klientů se stávají plnohodnotní pracovníci na svých místech a často již předávají své dosavadní zkušenosti dalším novým členům pracovního kolektivu, jak to popisuje slečna Michaela Dbalá, která je na praxi na KoP ÚP v Hořovicích:
V měsíci květnu se v podstatě nic nezměnilo. Práce je stále mnoho, hlavně součinností. Od června by mělo být méně pošty, takže budu mít více času na zpracování součinností. Momentálně mám v práci slečnu na praxi a snažím se jí alespoň trochu něco naučit a tím mi také velmi pomáhá. Od 24. 5. 2012 se má změnit způsob odesílání pošty na tzv. hybridní poštu, zatím nevím, jak to bude probíhat, ale pravděpodobně se opět naučím něco nového a doufám, že i užitečného.“
 
Svůj již šestý měsíc na praxi na Finančním úřadě v Hořovicích hodnotí slečna Lucie Kumstová:
Tento měsíc došlo k velké změně, a tou je má nová kolegyně. Zatím si na sebe zvykáme, ale je velmi hodná, a myslím si, že se časem sehrajeme. Jelikož toho na pani je ze začátku hodně nového, byla mi přidělena nová práce, a to: přijímání žádostí o platební výměr nebo opis, poté zkontaktuji správce, který má daný subjekt na starosti, aby platební výměr/opis vypracoval. Ten se dostane pak nazpátek ke mně. Já ho zapíši, přidělím mu složku, napíši průvodní dopis, který mi vedoucí schválí, a poté SMS zprávou vyzvu žadatele k vyzvednutí. Je fajn, že se mi dostalo pod ruku něco nového, a tím se mi práce zpestřila.
Tento měsíc až na pokladnu (splatnost daně z nemovitosti) je docela klidný. Termín podání je jen pro měsíční daň z přidané hodnoty, a tak na podatelnu nechodí tolik lidí jako dosud.  Doufám, že se mi naskytne příležitost dostat se k dalším zajímavým pracím, které by obohatily mé zkušenosti.“
 
Na konci května ukončí svou účast další z řady úspěšných klientek našeho projektu a to slečna Kateřina Cajthamlová, která pracovala v kanceláři Hospodářské komory v Berouně. Gratuluji k nástupu do zaměstnání a přeji hodně profesních ale i osobních úspěchů !!!!
 
Michaela Dbalá  
DUBEN
Projekt nám pokračuje dalším měsícem, dalšími novými zkušenostmi a také dalšími novými pracovními příležitostmi. V tomto měsíci si našla práci další z našich klientek Katka Landová, která pracovala na OSSZ v Berouně. Naskytla se jí nabídka na práci administrativního charakteru ve společnosti SAVEA, spol. s r. o. Od 1. 5. tedy opouští náš projekt. GRATULUJI!!!!
Katka se poohlédla za svou zkušeností s projektem a napsala svůj příspěvek:
„V květnu loňského roku jsem odmaturovala a kvůli mé nulové praxi jsem nemohla sehnat žádné zaměstnání. Na pár pohovorech jsem sice byla, ale vždy dostali přednost lidé s praxí, a tak jsem se musela evidovat na Úřadu práce. Tam mi bylo nabídnuto, že se můžu přihlásit do projektu Praxe je začátek 2. Řekla jsem si proč to nezkusit, buď mě vezmou, nebo ne. A ono to vyšlo, byla jsem vybrána. Měla jsem radost, protože jsem věděla, že mi tento projekt umožní se někde lépe uplatnit. 
Projekt se skládal z několika částí, ze vstupního modulu, kdy jsme se naučili správně sestavit životopis a motivační dopis, což mě osobně pomohlo, protože před tím jsem nevěděla, jak přesně to má vypadat. Ale asi tím nejpřínosnějším byla zkouška pohovoru, kdy jsme měli obstát před docela přísnou porotou. Poté následovaly už skutečné pohovory u státních správ. Já osobně jsem absolvovala pohovor na FÚ v Hořovicích, na ÚP v Berouně a naposledy na OSSZ Beroun, kam jsem byla nakonec i vybrána. Po zjištění této zprávy jsem byla velice šťastná, protože to pro mě znamenalo nový posun vpřed. Ale ještě před nastoupením do zaměstnání, jsme absolvovali rekvalifikaci IT, která pro mě byla asi ze všeho nejužitečnější. A protože byla zakončena zkouškou, kterou jsem udělala, získala jsme celoevropsky uznávaný certifikát ECDL. Po ukončení rekvalifikace, jsem nastoupila na pracoviště OSSZ Beroun, kde bylo velmi hezké pracovní prostředí a báječný pracovní kolektiv. Tady jsem byla od prosince loňského roku až do teď, kdy odcházím do nového zaměstnání.
Jsem ráda, že jsem tento projekt mohla absolvovat, protože díky němu jsem se naučila spoustu nových věcí, odnesla jsem si i nějaké nové znalosti, poznala spoustu nových skvělých lidí a hlavně získala jsem přehled o tom, jak to chodí na veřejných správách, konkrétně na OSSZ, což je pro mě velkým přínosem. A proto bych tento projekt všem doporučila. Na závěr bych chtěla moc poděkovat naší koordinátorce paní Lence Neumannové, která od začátku projektu stála po našem boku a se vším nám pomáhala. A také všem ostatním, co se podíleli na našem rozvoji. Díky.“
Přeji hodně pracovních úspěchů a samé příjemné kolegy v práci.
 
Kateřina Landová  
BŘEZEN
Máme za sebou další měsíc. Čas nám letí a praxe našich klientů se přehoupla do druhé čtvrtiny. Většina se na svých místech již zaučila a svou práci vykonávají, jako kmenoví zaměstnanci. Často pracují za kolegy, kteří jsou nemocní, nebo mají dovolenou. Jejich přínos je plnohodnotný a práce samostatná.
V březnu skončil svou účast v projektu pan Daniel Novotný, který vyhrál výběrové řízení na ÚP KoP Beroun a stal se tak jejich kmenovým zaměstnancem. GRATULUJI!!!!!
Daniel měl ze získání trvalého práce velikou radost, není divu, protože po ukončení studia neměl štěstí při hledání zaměstnání a až tento projekt mu k němu pomohl.  Daniel nám napsal celkové ohlédnutí za projektem a zhodnotil ho takto:
„Během jednoho a půl roku co jsem byl evidován na úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, jsem rozeslal okolo sedmdesáti strukturovaných životopisů spolu s motivačními dopisy. Ovšem u člověka, který disponuje nulovou praxí je realita taková, že se velice těžko probojuje i k pracovním pohovorům.  A přesně takový byl i můj případ. Povedlo se mi absolvovat pouze čtyři pracovní pohovory, samozřejmě, že neúspěšně. Nutno podotknout, že úroveň zpracování mého strukturovaného životopisu a motivační dopisu byla nadprůměrná. Dodnes tedy nevycházím z údivu, proč jsem byl přizván pouze na čtyři pohovory z celkem sedmdesáti poslaných žádostí. Je samozřejmostí, že dnes se hledí především na to, zdali uchazeč o danou pozici disponuje nějakou praxí z předešlých zaměstnání, popřípadě jazykovými znalostmi nebo nějakými certifikáty ze všemožných druhů rekvalifikací ale podle mého názoru by se také nemělo zapomínat na stylistiku motivačního dopisu a úpravu strukturovaného nebo jiného životopisu. To může o uchazeči také hodně napovědět…
Do projektu praxe je začátek jsem se poprvé hlásil už v roce 2010, tedy do prvního kola. Bohužel jsem nebyl úspěšný a napoprvé se mi nepodařilo nastoupit. Trošičku mne to odradilo a říkal jsem si, že je nemožné se do toho projektu dostat, že je to o známosti a tak, znáte to. Ale také jsem si říkal, že příští rok to samozřejmě zkusím znovu, protože v dnešní době si člověk nemůže moc vybírat. Rok tedy uplynul jako voda, já byl stále bez zaměstnání a pomalinku se blížil druhý běh projektu Praxe je začátek. Samozřejmě jsem se přihlásil a netrpělivě čekal na telefonát. Vzpomínám si, že byl jeden z těch posledních nádherných letních dnů, kdy mi oznámili, že jsem byl vybrán. Měl jsem z toho velikou radost, protože moje situace začínala být opravdu zoufalá.
Dnem nástupu do projektu se vše změnilo a obrátilo. Začínali jsme Vstupním modulem, kde pro mne byla nejpřínosnější a nejzajímavější simulace pracovních pohovorů. Já a ještě jedna nejmenovaná kolegyně, jsme byli porotou hodnoceni velice kladně, s námi by prý počítali do dalšího kola pohovorů, což mě samozřejmě velice potěšilo. Po ukončení vstupního modulu následovala rekvalifikace IT, která byla z mého pohledu také velice zajímavá a přínosná. Kurz byl zakončen zkouškou, a pokud byl člověk úspěšný, získal celoevropsky uznávaný certifikát počítačové gramotnosti ECDL. Po ukončení rekvalifikace následovala série výběrových řízení u subjektů státní správy. První pohovor jsem absolvoval na FÚ v Hořovicích, kde jsem byl neúspěšný. Druhý pohovor jsem absolvoval na OSSZ v Berouně a třetí pohovor proběhl na ÚP v Berouně, kde jsem byl úspěšný. Měl jsem velikou radost.
Po třech měsících pracovní praxe mi bylo nabídnuto stálé místo zaměstnance ÚP – pracovní pozice referent NSD. Samozřejmě jsem na nic nečekal a okamžitě jsem na nabídku kývl. Ve chvíli kdy píšu tyto řádky, jsem stálým zaměstnancem ÚP ČR - KoP v Berouně a upřímně musím říci, že jsem na to hrdý. Někteří mají na státní správu jiný názor, ale je potřeba si uvědomit, že v dnešní době je velice těžké najít stálé zaměstnání a člověk si nemůže vybírat a čekat na vysněnou pracovní pozici s příjmem 30 000 Kč měsíčně, na kterou stejně nedosáhne.
Na konec bych chtěl poděkovat Mgr. Lence Neumannové a všem ostatním, kteří nás provázeli po celou dobu projektu, podrželi nás a umožnili nám najít seriózní zaměstnání a uplatnění. Patří jim velký dík.“
Přeji tedy Danielovi hodně profesních úspěchů a spokojenost!!!! yes

Na uvolněné místo nastoupila, po pracovním pohovoru na ÚP KoP Beroun, nová klientka slečna Veronika Paterová. Svou krátkou pracovní praxi popsala takto:
Náplň práce v sekretariátu: Učím se s programem Athena, který zpracovává všechny údaje o klientech a uchovává všechny dokumenty. Chodím třikrát do týdne do hlavní budovy úřadu práce s poštou, někdy na soud nebo na Policii ČR. Třídím poštu a celkově se starám o to, aby se každý návrh podal správně a správnému člověku popřípadě instituci. S praxí jsem velice spokojená, doufám, že to takhle půjde dál. Kolektiv výborný a vstřícný.“

ÚNOR
Měsíc únor je již třetím měsícem pro naše klienty na pracovních praxích. Většina z nich vyjadřuje spokojenost jak s prací, kterou dostávají na starost, tak s kolegy, kteří jim vycházejí vstříc a pomohou. Stávají se tak zkušenějšími a leckdy již zastávají samostatné a odpovědné práce. Jako slečna Michaela Dbalá, která pracuje na ÚP ĆR , KoP v Hořovicích. Uplynulý měsíc popsala takto:
V únoru na ÚP v oddělení hmotné nouze onemocněli  2 kolegyně a vzhledem k tomu, že práce bylo mnoho, byla jsem zasvěcena do mobility, kdy jsem pomáhala dělat rozhodnutí a měla tedy možnost naučit se s dalším novým programem. Myslím si, že mi to bylo přínosem, nahlédnout do této problematiky a něčemu porozumět. Naučila jsem se i více jednat s lidmi, kteří nepřicházeli jen s dobrou náladou, díky opožděným výplatám mobilit, což mi také něco přineslo. Momentálně jsem se vrátila opět na podatelnu k tisknutí obálek, kterých tento měsíc není málo. Díky obálkám jsem se naučila v dalším novém programu, kterého jsem se velmi bála, protože s ním nikdo nemá zkušenost a nikdo mi s ním nedokázal pomoci. Nezbývalo mi, než zkoušet. Nakonec jsem program zvládla a jsem ráda, že umím zase něco nového a to bez pomoci ostatních. Mohu říci, že měsíc únor mi dal zatím nejvíc zkušeností.
 
Loučíme se tento měsíc s klientem Jiřím Duškem. Bohužel se nám doposud nepodařilo nalézt pro něj vhodné pracovní místo, ač jsme se oboustranně velice snažili. Pan Dušek rozeslal své CV, ale nedostal se do dalších kol výběrových řízení. Absolvoval i přímé oslovení potencionálním zaměstnavatelů, taktéž neúspěšně. Přeji tedy Jirkovi více štěstí.
LEDEN
Druhým měsícem naši klienti pokračují ve svých praxích na místech u veřejné správy. Jedná se o celkem 7 klientů. Při individuálních schůzkách většina z nich vyjadřovala velikou spokojenost, především se vstřícným chováním svých současných kolegů na pracovištích, ale také s možností naučit se nové věci. Takto svou praxi popisuje pan Daniel Novotný, který má roční praxi u KoP ÚP v Berouně:
„Pracovní praxe za měsíc leden probíhá relativně v klidu i přes plánované velké změny v sociálním systému, viz nová sociální reforma. V lednu jsem přešel na novou náplň práce - výpomoc s výběrem a zpracováním žádostí pro příspěvek na mobilitu, takže tyto změny se pochopitelně dotkly i mé osoby. Musím říci, že nápor klientů byl ze začátku měsíce opravdu silný, vybrali jsme velké množství žádostí, ale na druhou stranu jsme vše zvládli celkem hladce a bez větších komplikací. To samo o sobě svědčí o kvalitě týmové práce na našem pracovišti, která je klíčová ke zvládnutí těchto situací. Takže za měsíc leden dávám jedna až dva :)“
 
Dále se snažíme společnými silami najít pracovní uplatnění pro pan Jiřího Duška. Klient zaslal své CV na několik pracovních pozic a čeká na odpovědi. 

PROSINEC
Prosinec nám pro většinu klientů projektu začal nástupem na roční praxi u veřejné správy.
 Tři klienti nám nastoupili na místa u KoP ÚP Beroun. Praxi hodnotí velice kladně, pro ukázku dokládám jejich vyjádření.
Takto měsíční praxi hodnotí slečna Tereza Veselá: “Na mé pracovní pozici se mi velmi líbí, myslím, že zadanou práci zvládám velmi dobře a rychle. Celkem rychle jsem se zorientovala a práce mě baví.“  Její náplní práce je vyzvedávání datových schránek, vyřizování na poště, příjem a třídění příchozí pošty, zapisování pošty do systému, frankování a vypravování odchozí pošty a další administrativa.

Další klienti jsou na praxi u Hospodářské komory, OSSZ, KoP ÚP v Hořovicích a na Finančním úřadě v Hořovicích. Zde pracuje slečna Lucie Kumstová, která svou první pracovní praxi hodnotí takto:
Na mé pracovní pozici se mi líbí. Mým kolegou je o pár let starší klučina, který mi velmi pomáhá v mých začátcích. Lidé jsou tu přátelští a rádi pomůžou. Pracuji na podatelně, kde přijímám poštu od pošťačky, ale samozřejmě a především od lidí. Tu následně zapisuji a přiřazuji na oddělení, kam patří. Každý den musím také poštu poslat, s čímž je spojené ofrankování obálek a zapsaní do počítače. Dalším mým úkolem je přijímání hovorů a dále přepojování na příslušného správce. Věřím, že to bude lepší a lepší. Samozřejmě jsem udělala pár chyb, např. otevřela poštu, která se nám vrátila nebo něco nerada přiřadila špatně, ale doufám, že časem se vše naučím dělat na 100%.
 
Klientka slečna Kateřina Vrňatová nastoupila v prosinci do své první práce a tak ukončila účast v projektu. Přeji jí hodně pracovních úspěchů, ale i úspěchů v osobním životě!!!
Zatím bez pracovního uplatnění je na okrese jeden z klientů, kterému se snažíme najít vhodné uplatnění společnými silami.
Všem přeji do Nového roku hodně štěstí, pevné zdraví a v neposlední řadě úspěch při uplatnění na trhu práce.
Tereza Veselá Lucie Kumstová

LISTOPAD
 
Listopad byl ve znamení rekvalifikací. Projekt nabízel pro klienty možnost absolvování rekvalifikačních kurzů IT dovednosti nebo, Administrativní pracovník.
První rekvalifikace, která probíhala v Berouně, se účastnilo celkem 6 klientů, z toho jeden klient ze zdravotních důvodů nenastoupil. Celou aktivitu popsal klient pan Daniel Novotný takto:
„Rekvalifikace IT byla pro mě velice poučnou a přínosnou záležitostí. Každá část školení byla svým způsobem zajímavá a to se týká jak všeobecně známých programů, které se běžně používají v administrativě firem a státní správy, tak i například teorie o hardwaru a softwaru PC, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací, které se dají převést do praxe a usnadní obsluhu a použití osobního počítače. To všechno bylo doplňováno profesionálním přístupem našeho lektora, který je podle mého názoru ve svém oboru velice znalým člověkem a působí inteligentním dojmem. Také bych chtěl ale zmínit určité problémy a nedostatky jako například nestabilita připojení k internetu a funkční nedostatky softwaru, které nám narušovaly práci při školení, ovšem je nutno podotknout, že tyto nedostatky nebyly takového rázu, že by závažným způsobem znemožňovaly naší výuku v rámci kurzu. Celkově mám z rekvalifikace příjemný pocit a věřím, že osvědčení a certifikáty, které jsme obdrželi, nám pomohou při hledání dalšího zaměstnání a uplatnění v životě.“
  
Ve čtvrtek 24. listopadu se konali závěrečné testy ECDL.
Rekvalifikace na Administrativního pracovníka, která se konala v Praze v Sokolské ulici, se účastnilo z okresu Beroun celkem 5 klientů.  Aktivitu popsal klient pan Jiří Dušek takto:
„Rekvalifikace probíhala v příjemném duchu i prostředí. Místní lidé, kolegové i lektoři byli vstřícní, profesionální a všichni měli příjemné vystupování. Kolegové byli rovněž velice vstřícní a příjemní, po celou dobu rekvalifikace vytvářeli příjemnou atmosféru. Nejpřínosnější předměty byly obchodní a pracovní právo (právní minimum), komunikace – asertivita v obchodní komunikaci, efektivní komunikace + český jazyk a pravopis v korespondenci. Nejzajímavějšími předměty byly právo obecně, vizážistika a psaní všemi deseti prsty na počítačové klávesnici. „
 
V průběhu listopadu jsme se museli rozloučit s klientkou slečnou Karolínou Loňkovou, která úspěšně absolvovala pracovní pohovor na místo recepční a 9. listopadu nastoupila  - přejeme hodně profesních úspěchů!!!
Stejně tak pan Michal Škrdlant nastoupil do svého prvního zaměstnání – taktéž přejeme hodně pracovních úspěchů!!!
 
Nyní čeká na účastníky projektu nástup na roční praxi u veřejné správy.
Daniel Novotný  

ŘÍJEN
Všech 11 klientů na okrese Beroun se od 3. do 7. října účastnilo vstupního motivačního modulu. Průběh a náplň celého modulu popisuje paní Nina Schenková, která tento modul lektorovala:
"V pondělí 3. října začal v učebně na Okresním středisku Obslužné společnosti v Berouně pětidenní Úvodní modul pro klienty projektu Praxe je začátek 2.  Sešlo se zde 11 klientů, kteří chtěli být do projektu zařazeni a kteří budou v nejbližších dnech „bojovat“ o možnost získat roční praxi ve státní správě.
Parta tří mladých mužů a sedmi slečen se brzy stmelila a domnívám se, že jsme společně zažili docela příjemných pět pracovních dní. Hned první den byli klienti poučeni o BOZP, probrali jsme některé důležité pasáže ze Zákoníku práce a hlavně nás čekal první domácí úkol - životopis. A protože jsme si náležitosti životopisu předem probrali, neměli klienti s jeho vypracováním žádné velké potíže.  V dalších dnech jsme si povídali o firemní kultuře, o tom, jak napsat správně tzv. Motivační dopis, o zvládání stresu a také o tom, jak se správně připravit na výběrové řízení.  Samozřejmě nemůžu zapomenout na testy a dokonce zbyl čas i na nějakou tu hru.  Od prvního dne klienti věděli, že v pátek bude jejich velký den. Dostali proto za úkol najít nebo si vymyslet inzerát na pracovní pozici, o kterou by stáli, připravit si motivační dopis a životopis a obléknout se tak, jakoby šli k výběrovému řízení.
Na páteční osmou hodinu ranní jsme pozvali na Okresní středisko do Berouna tři zástupce zaměstnavatelů, kteří nám přišli ochotně „zahrát“ komisi, jakou mnozí známe z výběrových řízení. Klienti tak měli možnost si nanečisto vyzkoušet, jak těžké může pro někoho být prezentovat se před cizími lidmi."              Nina Schenková
 
Po nácviku pracovních pohovorů na „domácí půdě“ čekaly na klienty pracovní pohovory na místa u veřejné správy. V okrese Beroun se konkrétně jednalo o pracovní uplatnění na KoP ÚP Beroun, KoP ÚP v Hořovicích, Finanční úřad v Hořovicích a OSSZ Beroun. Konkurence byla veliká, proto bylo potřeba se na jednotlivé pohovory dobře připravit. Šest klientů bylo nakonec úspěšných a byli vybráni na praktikantská místa u uvedených úřadů, kde nastoupí od 1. 12. 2011 na roční praxi.
Další aktivitou projektu je rekvalifikace. Pro pět klientů začala rekvalifikace Administrativní pracovník, která se koná v Praze, v pondělí 24. října. Dalších šest klientů nastoupilo na rekvalifikaci Obsluha osobního počítače (podle osnov ECDL) od 27. října v Berouně.


ZÁŘÍ
Dne 20. 9. v 9 hod. se konala na ÚP KoP v Berouně informační schůzka, na které se sešlo celkem 17 klientů, vybraných ÚP v Berouně a v Hořovicích. Všichni klienti si se zájmem vyslechli prezentaci projektu. Jaké jsou jeho hlavní cíle, jaké jsou podmínky pro vstup do projektu, jak bude celý projekt probíhat a co vše může účastníkům nabídnout. Po této prezentaci schůzku opustili tři klienti. Jedna klientka má již sjednaný nástup do zaměstnání a další dva si budou práci hledat sami. S ostatními byl podrobně vyplněn strukturovaný dotazník a podány individuálně odpovědi na otázky, které klienti po prezentaci měli. Většina byla rozhodnuta pro vstup do projektu. Po individuálních pohovorech se všemi klienty bylo vybráno 11, kteří vstupují do projektu. Věřím, že jejich nadšení vydrží a budeme pokračovat v oboustranně přínosné spolupráci.